„Polska ma zdrową, rosnącą gospodarkę i spodziewam się, że kondycja reklamowego rynku i mediów będzie w tym roku dobra. Widzimy tu duże zainteresowanie reklamodawców obszarem mobilnym” – stwierdziła Nicola Mendelsohn, wiceprezes Facebooka w rejonie EMEA.
Polski Facebook odnotowuje 11 mln użytkowników miesięcznie, z czego 6,5 mln to użytkownicy mobilni. Zaś dziennie z serwisu korzysta 7,9 mln Polaków, w tym 3,6 mln przy użyciu komórki. Jak podkreśla Mendelssohn, są to wyniki lepsze niż te, które osiąga telewizja.
Facebook planuje także „afrykańską ekspansję”. „Bardzo ciekawe jest obserwowanie tego rynku. Większość osób wchodzi tam do internetu z tradycyjnych telefonów, nie ze smartfonów. Zupełnie inaczej wygląda więc korzystanie z sieci w ten sposób. Pojawiają się już jednak małe lokalne fabryki produkujące tanie smartfony, co za jakiś czas zmieni tę sytuację” – dodaje wiceprezes Facebooka.
Rozmówczyni Magdaleny Lemańskiej zdradziła także, jak wygląda współpraca z Markiem Zuckerbergiem. „On ma ogromne zaufanie do swoich ludzi i odpowiada na każde [pytanie – przyp. red.]. Zawsze też, kiedy odwiedzam główną siedzibę, jest w pracy i omawia coś ze swoimi inżynierami. Bez jego wiedzy nic się tam nie dzieje” – czytamy w ekonomia.rp.pl. (kg)