Fundacja Avalon ogłosiła start nowej kampanii „Niepełnosprawność nie mówi jacy jesteśmy”. W centrum projektu jest wideo do nowej aranżacji utworu „Krzyżówka Dnia” Moniki Brodki. W produkcji dziewięć osób z niepełnosprawnościami przybliża swoją codzienność i pasje.
„Niepełnosprawność to tylko jedna z cech, a nie definicja człowieka. Za każdym wózkiem, laską czy protezą stoi osoba z własną historią, emocjami, osobowością. Naszą ambicją jest zmiana języka i sposobu patrzenia – by przestać widzieć etykietę, a zacząć widzieć człowieka” – powiedziała Helena Szczuka-Kalenský, kierowniczka ds. komunikacji i promocji Fundacji Avalon.
Wideo z udziałem Moniki Brodki oraz pozostałe materiały (testimoniale bohaterów, zdjęcia, making of) dostępne są na stronie kampanii i w mediach społecznościowych Fundacji Avalon. Projekt prowadzony jest przede wszystkim w digitalu, obejmuje jednak również ogólnopolskie media: radio (ZET, Eska, RMF na MAXXa), radio internetowe (RMF ON), telewizję (TVP, TVN, Polsat), a także outdoor w kluczowych lokalizacjach w całej Polsce.
„Nasze wyobrażenia i stereotypy często utrudniają czy wręcz uniemożliwiają tworzenie naturalnych relacji czy podjęcie dialogu. Osoby z niepełnosprawnościami często czują się obserwowane, marginalizowane, odmienne” – podsumowała Helena Szczuka-Kalenský.
Kampania społeczna „Niepełnosprawność nie mówi jacy jesteśmy” potrwa od 25 września do końca grudnia 2025 roku. Projekt współfinansowany jest ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON).
Klip powstał we współpracy z Papaya Films. Reżyserem spotu jest Mateusz Miszczyński (Papaya Roster), a autorem zdjęć Mikołaj Syguda. Kampania została zrealizowana we współpracy z Agencją Nie Do Ogarnięcia. Działania z zakresu PR wspiera Allegro Brand Experience Agency. (ko)


