Fundacja UNIQA w listopadzie 2025 roku rozpoczęła kampanię społeczną na temat hejtu. Akcja „Między wersami” zwraca uwagę na przemoc rówieśniczą, która przybiera postać wykluczenia czy anonimowych komentarzy.
UNIQA w kampanii pod hasłem „Nie pozwól na hejt między wersami” podkreśla, że hejt to nie tylko łatwo zauważalna przemoc fizyczna. Objawia się także milczeniem, odsunięciem od grupy czy komentarzami w mediach społecznościowych. Organizatorzy zauważają, że takie praktyki potrafią być równie bolesne dla dzieci. Inicjatywa zachęca do większej uważności i wrażliwości, a w obliczu oznak hejtu do podejmowania stanowczych działań.
W spocie przygotowanym na potrzeby kampanii wykorzystano metaforę do wiersza Marii Konopnickiej „Stefek Burczymucha”. Jednak zamiast dziecięcej historii i przechwałek o odwadze, dziewczynka recytuje obelgi, które pojawiają się w internecie na temat bohatera. Widownia, która początkowo z rozbawieniem słuchała wesołej poezji, zderza się ze smutną rzeczywistością, którą w samotności przeżywają dzieci. To zestawienie skrajnych emocji ma zwracać uwagę na to, jak ważne w obliczu hejtu są postawy dorosłych.
„Z hejtem mierzymy się od dawna, ale dziś, gdy dzieci i młodzież mają smartfony i stały dostęp do mediów społecznościowych, to zjawisko przybrało na sile jak nigdy wcześniej. Nie ma od niego odpoczynku ani ucieczki. Młode osoby narażone na bullying, są atakowane nieustannie, często w sposób, który nam – dorosłym – może wydawać się niewinny albo zwyczajnie niezrozumiały. Dlatego powinniśmy zachować szczególną uważność i absolutnie nie pozostawać obojętnymi na choćby najmniejsze sygnały” – podkreśla Agnieszka Durst-Wilczyńska, prezeska Fundacji UNIQA.
30-sekundowy spot oraz jego skrócone wersje będą emitowane w mediach społecznościowych oraz na YouTubie. Kreacją oraz produkcją kampanii zajęły się agencje BUZZGROW i PZL. (km)


