Hip-hopem w kleszcze

dodano: 
30.08.2016
komentarzy: 
0

W kampanii Głównego Inspektoratu Sanitarnego dotyczącej kleszczy wzięli udział raper, freestylowiec i producent muzyczny Te-Tris oraz rysowniczka Martyna Adamska.

Kampanię „Nie bądź kozak, pęseta albo kontakt z lekarzem” dla GIS przygotowało Task Force Consulting. TFC oprócz przygotowania filmu zajęło się również działaniami media relations.

Kampania ma na celu informowanie, jak należy postępować w przypadku ukąszenia oraz uświadomienie, jakie zagrożenia się z nim wiążą. Dlatego też – jak wyjaśnia Marek Posobkiewicz, Główny Inspektor Sanitarny – wybrano formę filmu instruktażowego. Posobkiewicz dodaje, że GIS co roku informuje o zagrożeniach związanych z ugryzieniem przez kleszcza, a także o profilaktyce i sposobie postępowania po ugryzieniu. „Jednak w internecie pojawiają się często dyskusje, jak należy postępować w wyniku ukąszenia przez tego pajęczaka. Choć wiele treści merytorycznych (wiedza medyczna, informacje od specjalistów) wyraźnie informuje o tym, że nie należy »niczym spryskiwać ani smarować« miejsca ukąszenia przed pozbyciem się kleszcza, to bardzo dużo osób nie tylko tak postępuje, ale też rekomenduje innym ten sposób działania” – zauważa.

Film wykonano techniką sketchnotingową. „To technika bardziej skuteczna od animacji filmowej, czy klasycznych filmów reklamowych, kiedy chcemy wpłynąć na silne utrwalenie się przekazu. Zaletą »myślenia wizualnego« jest to, że najlepiej zapamiętujemy treści, w których równolegle z tekstem, krok po kroku pojawia się obraz, podążający za słowem” – tłumaczy Tatiana Mindewicz-Puacz, prezes zarządu Task Force Konsulting. Dodaje też, że do trudnego przekazu merytorycznego warto zaangażować twórców i dać im „możliwie duże pole artystycznego wyrazu”.

Rap pojawiał się już w akcjach Głównego Inspektoratu Sanitarnego, kiedy to szef GIS-u mówił o szczepeniach.  (mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin