piątek, 5 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościWiadomościGrupa BYD globalnym partnerem motoryzacyjnym FC Internazionale Milano

Grupa BYD globalnym partnerem motoryzacyjnym FC Internazionale Milano

W lipcu 2025 roku firma technologiczna BYD, specjalizująca się w produkcji pojazdów elektrycznych oraz rozwiązań mobilnych, ogłosiła nawiązanie partnerstwa strategicznego z FC Internazionale Milano (Inter Mediolan). Marka samochodów elektrycznych została globalnym partnerem motoryzacyjnym klubu piłkarskiego. Umowę zawarto na trzy lata.

Jak podkreślają strony, to partnerstwo między motoryzacją a futbolem łączy również dwie światowe marki o wspólnej wizji: przekładania emocji na realne działania, wspierania talentów, dążenia do najlepszych wyników oraz otwartego, innowacyjnego spojrzenia w przyszłość. Celem wspólnych działań jest wzmocnienie pozycji obu marek oraz nieustanne dążenie do rozwoju.

„Nazwa BYD oznacza Build Your Dreams, czyli buduj swoje marzenia. Uważam, że to partnerstwo jest spełnieniem marzeń dla młodych ludzi oraz wszystkich, którzy pasjonują się piłką nożną. Inter Mediolan jest znany ze swojej energii, niezłomności, nieustannej walki o sukces. Rozwija się szybko jako globalna marka, z bazą kibiców sięgającą daleko poza stadion San Siro i rozgrywki Serie A. To cechy, które BYD doskonale rozumie” – przekazała Stella Li, wiceprezeska wykonawcza BYD.

Jak dodał Giorgio Ricci, dyrektor ds. przychodów FC Internazionale Milano, partnerstwo „otwiera nowe możliwości międzynarodowych działań i tworzenia treści, które zaangażują fanów oraz konsumentów na całym świecie”. „Wspólnie chcemy realizować innowacyjne projekty, które jeszcze mocniej ugruntują pozycję grupy jako punktu odniesienia w światowym krajobrazie zrównoważonej mobilności” – podkreślił.

Od lewej: Giuseppe Marotta, prezes i dyrektor generalny FC Internazionale Milano, Stella Li, wiceprezeska wykonawcza BYD, Giorgio Ricci, dyrektor ds. przychodów FC Internazionale Milano

Trzyletnia umowa zakłada wielowymiarową współpracę między producentem pojazdów a klubem piłkarskim. Na początek Inter Mediolan otrzyma specjalną edycję modelu BYD SEALION 7 – flagowego samochodu technologicznego marki – zawierającą elementy inspirowane barwami Nerazzurri. Ten sam model w limitowanej edycji zostanie również udostępniony kibicom i sympatykom klubu.

Ponadto BYD dostarczy około 70 pojazdów, które zostaną przekazane kadrze zarządzającej, sztabowi szkoleniowemu oraz zawodnikom pierwszej drużyny. Trwają również prace nad programami zakupu i wynajmu pojazdów marki skierowanymi do kibiców Interu na całym świecie. Więcej informacji zostanie ogłoszonych w nadchodzących tygodniach.

Partnerstwo z Interem wpisuje się w strategię BYD zakładającą umacnianie obecności marki na międzynarodowych wydarzeniach futbolowych. Grupa już wcześniej stawiała na widoczność na europejskiej scenie piłkarskiej – była już m.in. oficjalnym sponsorem UEFA EURO 2024 oraz Mistrzostw Europy UEFA do lat 21 w 2025 roku. (kn)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj