Wybierz dowolny tekst i kliknij ikonę, aby posłuchać!
niedziela, 29 czerwca, 2025
Strona głównaAktualnościWiadomościGwiazdy jako „odpady” w najnowszej kampanii na rzecz środowiska

Gwiazdy jako „odpady” w najnowszej kampanii na rzecz środowiska

13 czerwca 2025 roku wystartowała niecodzienna kampania edukacyjna promująca segregację odpadów. „Weź mnie posegreguj” to hasło inicjatywy, która w humorystyczny sposób ma zachęcać Polki i Polaków do zadbania o środowisko i podarowania odpadom „drugiego życia”. W rolę śmieci w kampanijnych materiałach wcieliły się znane polskie gwiazdy – Ola Domańska, Wiktor Dyduła, Natalia Kukulska, Maciej Musiałowski, Mariusz Pudzianowski oraz Katarzyna Warnke. Organizatorem akcji jest RLG – organizacja oferująca wsparcie dla przedsiębiorców w działaniach na rzecz ochrony środowiska.

Jak wynika z badań zleconych przez RLG, jedynie 40 proc. Polaków dzieli odpady na pięć frakcji, a 14 proc. nie segreguje ich w ogóle lub robi to w mocno wybiórczy sposób. „Chcemy to zmienić. Skoro nie zawsze przemawia do ludzi sucha argumentacja, w tej kampanii postawiliśmy na emocje i humor. Bawimy i edukujemy jednocześnie, dzięki popisom aktorskim znanych i lubianych gwiazd” – przekazała Monika Wyciechowska, dyrektorka ds. edukacji i promocji w RLG w Polsce.

Oś kampanii stanowi siedem spotów z udziałem polskich gwiazd. Wcielają się oni w rolę… odpadów. „Chowaj ten telefon, synek, i zaraz daj mnie do metalu” – mówi Mariusz Pudzianowski jako „puszka” po napoju, która domaga się wyrzucenia do żółtego kosza. W poszczególnych spotach każdy z „odpadów” wchodzi w interakcję z wyrzucającym go przechodniem i usilnie dąży do tego, by zostać prawidłowo posegregowanym.

Filmy pojawią się w kanałach RLG w mediach społecznościowych oraz na profilach gwiazd biorących udział w kampanii. Główny spot pojawi się także na dużym ekranie w ramach „Kina na Leżakach” realizowanego przez sieć kin niezależnych oraz w Kinotece.

W ramach akcji przygotowano również specjalna stronę internetową elektro3000.pl oraz edukacyjne grafiki. Prowadzona jest również kampania reklamowa na YouTubie i Mecie.

Za pomysł i realizację kampanii odpowiada agencja Who Will Save The Planet. Spoty przygotował dom produkcyjny Bulletproof Warsaw we współpracy z reżyserem Kubą Bujasem, który jest również autorem tekstów scenariuszy, oraz Kamilem Kotarbą, autorem sesji zdjęciowej. (kn)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Wybierz i posłuchaj