Hope: niefortunne wyrażenia i niewiedza dziennikarzy

dodano: 
02.10.2013
komentarzy: 
1

Właśnie jestem w trakcie czytania najnowszej książki Zygmunta Baumana „Płynna inwigilacja rozmowy” i nie mogę oprzeć się wrażeniu, że to, co wydarzyło się z ARP i agencją Profile to jest dokładnie to, o czym pisze Bauman.

Cieszy niezmiernie aktywność dziennikarzy, tropienie afer szkodzących społeczeństwu, ale …

W całej sprawie smutne są trzy zjawiska:

  1. Sposób, w jaki dziennikarze weszli w posiadanie dokumentu o planach komunikacyjnych przygotowanych przez Profile, no bo cóż znaczy „My zapoznaliśmy się z nią w poniedziałek rano” – co to znaczy?
  2. Niewiedza dziennikarzy o istocie pracy PR-owca - „przejęcie inicjatywy i kontroli nad komunikacją” przecież nie jest niczym nagannym w pracy PR, a wręcz przeciwnie, a tym bardziej oczywiste jest, w jakim celu wynajmuje się agencję PR – nie po to, aby „zdjąć z niej odpowiedzialność za taką decyzję”, ale właśnie po to, aby zbudowała „schemat kampanii informacyjnej”.
  3. Niefrasobliwość – najdelikatniej rzecz ujmując – językowa pracowników Profile, która jednak jest nierzetelnością zawodową poprzez użycie określenia „przeciek kontrolowany”, i wskazanie, czy wręcz gwarantowanie mediów, w których materiał powinien się ukazać.

Do wiadomości publicznej dotarły tylko pewne odpryski informacji o rzeczywistych wydarzeniach ostatnich tygodni – ani dobrze nie zrelacjonowane, ani nie zanalizowane, więc poddanie ocenie etycznej jakichkolwiek działań jest niemożliwe. [Trochę złowieszczo zabrzmiały jednak ze strony ZFPR-u słowa o dyskredytacji i pociąganiu do odpowiedzialności wszystkich, którzy publicznie będą krytykować PROFILE…]. Niestety, niezależnie jak się sprawy miały, specjaliści PR będą więc w dalszym ciągu utożsamiani z manipulantami, tymi od brudnej roboty, i robieniu społeczeństwu przysłowiowej wody z mózgu, a co bardziej dociekliwi studenci podyplomowych studiów PR będą mnie znowu pytać „kiedy wreszcie będą zajęcia z manipulacji”.

Ewa Hope, Politechnika Gdańska, członek Akademii Ekspertów PR

komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
02.10.2013
13:12:46
Wiesław
(02.10.2013 13:12:46)
Brawo. Wreszcie kilka mądrych słów na wiadomy temat.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin