.

IAB Polska stworzyło serwis z dobrymi praktykami w zakresie influencer marketingu

dodano: 
16.05.2022
komentarzy: 
0

IAB Polska przygotowało serwis influencermarketing.org.pl, który ma stanowić kompendium wiedzy z zakresu influencer marketingu, zarówno dla twórców internetowych, jak i współpracujących z nimi firm czy organizacji.

Na stronie zamieszczono praktyczne porady, dotyczące i podstawowych zagadnień, np. wyjaśnienia, kim jest influencer, czym jest influencer marketing, a także bardziej zaawansowanych, jak zasady współpracy oraz oznaczania postów reklamowych.

Patronat nad projektem objął Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Czytaj też: Influencerzy pod lupą UOKiK-u

UOKiK kończy prace nad wytycznymi dla influencerów. Pyta twórców i odbiorców o opinie

Jak wyjaśniają twórcy strony, influencer marketing jest jednym z najszybciej rosnących obszarów marketingu, a co za tym idzie – pojawiają się nowe ryzyka i obszary wymagające edukacji oraz zbudowania i wypracowania odpowiednich standardów i regulacji wśród agencji, influencerów czy przedstawicieli marek.

„Wraz z wypracowaniem kolejnych standardów, strona będzie sukcesywnie uzupełniana, a zawsze znajdą się na niej najbardziej aktualne informacje przygotowane we współpracy z regulatorami i podmiotami z rynku” – mówi Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska. Jak dodaje, równolegle trwają prace IAB,  UOKIK-u  i innych organizacji branżowych oraz agenci marketingowych nad  wytycznymi dla influencerów w zakresie oznaczania treści reklamowych. „Będą one zawierać nie tylko praktyczne przykłady dotyczące współprac i zasad ich oznaczenia, ale również zalecania odnoście informowania o nich odbiorców” – dodaje prezes IAB Polska.

Jednym z najważniejszych czynników sprawiających, że marki chcą wykorzystywać social media do promocji, jest dynamiczny wzrost konsumpcji treści na tych platformach. W związku z tym we współpracy z UOKiK-iem w serwisie utworzono specjalną zakładkę dla konsumentów. Znajdą się w niej porady mające uchronić internautów przed nieprzemyślanym konsumowaniem treści w internecie, a przede wszystkim wyczulić na to, że nie każdy influencer rekomenduje produkt dlatego, że go przetestował i jest z niego zadowolony – czasem może to być płatna promocja zlecona przez markę, którą influencer powinien odpowiednio oznaczyć.

Wsparcie instytucjonalne przy projekcie zapewniły Rada Reklamy i Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. W prace zaangażowani byli też: Burda Media, DDOB, Eurozet, Fantasyexpo, GetHero, Havas Media, Hybrid.ai, Labcon, LSW, LTTM, Kinguin, Mediacom, Mediacore, MediaGroup, Nestle, NetArch, Nutricia, Olx, OMD, ONE House, Open Mobi, Oxymoron, Performance Media, Polsat Media, Publicis Groupe, Rankomat, ReachaBlogger, Reprise, Streetcom, Story9, Studi, Solski Communications, Tears of Joy, Traple, TVN, Universal Music, Wavemaker, WE!RE FANTASY, WP, VMLY&R. (mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin