.

 

IKEA promuje wycieraczkę „Trampa” przy okazji inauguracji nowego prezydenta USA

dodano: 
22.01.2021
komentarzy: 
0

IKEA w Polsce po raz kolejny postawiła na real-time marketing. W dzień inauguracji Joe Bidena na prezydenta USA, na facebookowym profilu marki pojawił się post ze zdjęciem wycieraczki z podpisem „Brakuje Trampa?”. Wpis podzielił internautów – niektórzy zarzucili firmie brak szacunku.

20 stycznia 2021 roku Joe Biden został zaprzysiężony na 46. prezydenta Stanów Zjednoczonych. Tym samym zakończyła się kadencja Donalda Trumpa, który w dniu inauguracji opuścił Biały Dom. Wydarzenie to w swojej komunikacji postanowiła wykorzystać IKEA w Polsce. „Ty też właśnie się przeprowadzasz? Jeśli przed Twoimi drzwiami brakuje jeszcze wycieraczki – nasza jest teraz w Nowej Niższej Cenie” – czytamy w poście na Facebooku. We wpisie zamieszczono także zdjęcie przecenionej wycieraczki o nazwie „Trampa”.

post IKEA

Źródło: facebook.com/IKEApl

Post wzbudził zainteresowanie internautów – do czasu publikacji tekstu na PRoto.pl, na wpis zareagowano ponad 12 tys. razy i pojawiło się pod nim ponad 800 komentarzy. Opinie użytkowników były jednak podzielone. Niektórzy chwalili firmę za pomysłowość: „Marketing na najwyższym poziomie i najlepsze hasło ever”, „IKEA wymiata, jak zawsze w punkt”.

komentarz

komentarz

komentarz

komentarz

komentarz

Źródło: facebook.com/IKEApl

Pojawiły się jednak także komentarze krytyczne. Niektórzy internauci zarzucili firmie, że post jest oznaką braku szacunku do człowieka, inni wskazywali, że działania IKEA są „słabe”.

komentarz

komentarz

Źródło: facebook.com/IKEApl

IKEA nie odpowiada na negatywne komentarze pod postem. Robią to jednak niektórzy internauci, którzy tłumaczą, że nazwa wycieraczki nie nawiązuje do nazwiska Donalda Trumpa, a jest szwedzkim słowem, które przetłumaczyć można jako „stąpać”. Tłumaczenie to nie przekonuje jednak wszystkich.

komentarz

komentarz

Źródło: facebook.com/IKEApl

Pod postem pojawił się również komentarz od sieci sklepów Lidl, która została „wywołana do tablicy” przez jednego z użytkowników. Lidl nie odniósł się jednak do wpisu – nawiązał za to do ostatnio królującego w polskim internecie morsowania.

Czytaj także: Morsowanie podbija internet. Temat wykorzystują marki

komentarz

Źródło: facebook.com/IKEApl

(ak)

Zdjęcie główne: facebook.com/IKEApl

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin