.

Influencer zmarł po wyzwaniu transmitowanym na żywo w social mediach

dodano: 
29.05.2023
komentarzy: 
0

16 maja 2023 roku influencer Sanqiange został znaleziony martwy parę godzin po tym, jak transmitował konkurs, w którym brał udział, obejmujący picie chińskiego spirytusu Baijiu – informuje cnn.com. 

Wyzwania „PK” to rywalizacja dwóch influencerów, podczas której wygrywa się nagrody i prezenty od widzów, a w przypadku przegranej ponosi się karę. W przypadku Sanqiange karą prawdopodobnie było właśnie picie chińskiego spirytusu – czytamy.

Jak przekazuje źródło, w ostatnich latach transmisje na żywo jako źródło dochodu rozwinęły się dynamicznie, dając początek branży wartej miliardy dolarów ze względu na infliuencerów, którzy rywalizują między sobą o sprzedaż produktów podczas transmisji na żywo w mediach społecznościowych. 

Śmierć influencera prawdopodobnie przyczyni się do debaty na temat regulacji branży, która coraz bardziej przyciąga uwagę władz ze względu na działalność streamerów i kontrowersyjne działania, w których biorą udział. 

W 2022 roku władze w Chinach zakazały osobom poniżej 16 roku życia streamowania oraz ograniczyły ich dostępność po godzinie 22:00.

Chińska Narodowa Administracja Wideo i Telewizji oraz Ministerstwo Kultury i Turystyki podjęły również kroki w celu zakazania niewłaściwych zachowań streamerów. Wśród nich jest m.in. „zachęcanie użytkowników do interakcji w wulgarny sposób lub podżeganie fanów do plotkowania” – czytamy. (zd)

Źródło:

cnn.com, Influencer dies after live-streaming himself drinking bottles of Chinese spirit Baijiu, 28.05.2023
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin