Instagram przedstawia zapowiadaną opcję Reels

dodano: 
06.08.2020
komentarzy: 
0

Instagram 5 sierpnia 2020 roku zaprezentował zapowiadaną wcześniej opcję Reels. Ma to być nowy sposób tworzenia krótkich (15-sekundowych) nagrań z wykorzystaniem dźwięku, efektów i nowych narzędzi kreatywnych.

Aplikacja tłumaczy, że aby stworzyć Reels, użytkownik ma wybrać tę opcję u dołu aparatu na Instagramie. Po lewej stronie ekranu widoczne są narzędzia do edycji wideo, które pomogą utworzyć klip.

Platforma wymienia narzędzia takie jak dźwięk, który można wyszukać w bibliotece muzycznej Instagrama lub wykorzystać własny podkład. Ścieżka zostaje wtedy przypisana do konkretnego użytkownika, a jeśli ten ma konto publiczne, jego dźwięk może zostać wykorzystany do kolejnych Reels tworzonych przez innych (opcja „użyj dźwięku”). Dodatkowo dobrać można też efekty AR ze stworzonej do tego galerii efektów.

Serwis tłumaczy, że dostępny jest również timer, aby móc nagrywać Reels bez konieczności dotykania przycisku nagrywania. Po naciśnięciu guzika rozpocznie się odliczanie. Oprócz tego użytkownik może wybrać tempo (np. zwolnione) wybranego wideo lub pliku audio. Nagrywanie dodatkowo można zatrzymywać i ponawiać (łącząc części wideo) tak, by móc np. zmienić ubranie czy lokalizację nagrania.

Instagram dalej tłumaczy, że użytkownicy posiadający konta publiczne mogą udostępniać swoje pliki wideo w zakładce „Explore”, gdzie mogą je zobaczyć profile spoza listy obserwatorów. Pomóc w tym mają także hashtagi lub efekty – po wpisaniu frazy system będzie pokazywał nagrania oznaczone w ten sam sposób. Serwis podkreśla jednak, że jeśli użytkownik ma konto prywatne, będzie mógł publikować swoje Reels w aktualnościach tak, aby mogli je zobaczyć jedynie jego znajomi. Wtedy inni nie będą mogli wykorzystać udostępnionego w materiale pliku audio ani samego nagrania.

Źródło: about.instagram.com

Serwis podpowiada również, że gdy Reels będzie już gotowe, można przejść do ekranu udostępniania, na którym jest szansa zapisania go (wideo) w wersji roboczej, dodania podpisu i hashtagu oraz oznaczenia znajomych. Opublikowany klip będzie widoczny w osobnej karcie profilu.

Niezależnie od tego, czy użytkownik ma konto publiczne, czy prywatne, może udostępnić swój plik jako Story lub w wiadomości prywatnej. Wtedy nagranie funkcjonuje jak inne materiały w aplikacji – nie zostaje udostępnione w przestrzeni „Explore” i znika po 24 godzinach.

Instagram mówi też o etykiecie „Polecane”. Jest to zbiór publicznych Reels wybranych przez portal, które wyróżniają się oryginalnością i mogą inspirować innych użytkowników. Serwis zaznacza, że jeśli film dostaje taką etykietę, jego twórca otrzymuje odpowiednie powiadomienie.

Czytaj również: Facebook zapłaci tiktokerom za publikowanie treści w instagramowym Reels?

Funkcja jest obecnie testowana w 50 krajach. (kd)

Źródło:

about.instagram.com, Introducing Instagram Reels, 5.08.2020
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin