.

 

Instagram udostępnia nowe możliwości związane z branded contentem

dodano: 
23.11.2020
komentarzy: 
0

Instagram wprowadził aktualizacje dla reklamodawców, które mają ułatwić tworzenie, udostępnianie i rozwijanie branded contentu. Możliwość oznaczania współprac pojawi się m.in. w Reels. Marki będą mogły promować też posty z produktami.

W czerwcu 2020 roku portal społecznościowy wprowadził opcję Branded Content Ads, która umożliwiła markom sponsorowanie postów stworzonych przez influencerów w podobny sposób, jak działa to przy kampaniach reklamowych. Do tej pory reklamodawcy mogli promować jedynie istniejące już posty. Od listopada 2020 roku pojawi się także możliwość tworzenia tego typu reklam bez konieczności uprzedniego opublikowania ich przez twórców – serwis zaznacza jednak, że twórcy będą mogli zatwierdzać lub wstrzymywać te treści. Proces ten składać się będzie z trzech kroków: reklamodawcy wysyłają prośbę o dostęp do tworzenia reklam, twórca akceptuje prośbę (marka otrzyma powiadomienie na ten temat), twórca otrzyma powiadomienie o utworzonej reklamie do zatwierdzenia.

Nowością jest także wprowadzenie branded contentu do Reels. Na stronie business.instagram.com, serwis tłumaczy, że chce, aby twórcy mogli w jasny sposób informować o współpracach z markami, bez względu na typ treści, jakie publikują. Instagram przekazuje, że testy tej opcji w najbliższych tygodniach rozpoczną się także w live’ach.

instagram

Źródło: business.instagram.com

Kolejna aktualizacja dotyczy brandedcontentowych reklam w Stories. Od teraz będą mogły one zawierać elementy, takie jak wzmianki, lokalizacje i hashtagi.

Marki mają zyskać także możliwość promowania postów z oznaczeniami współprac, w których pojawiają się tagi produktów. Instagram przekazuje, że ma to ułatwić użytkownikom robienie zakupów w aplikacji. Testy tej opcji rozpoczną się w najbliższych miesiącach.

Instagram zwraca także uwagę, że w październiku 2020 roku udostępnił markom możliwość decydowania o wieku osób, które zobaczą ich treści. Portal społecznościowy pozwolił firmom wprowadzić wiek domyślny lub własnoręcznie ustawiony minimalny, aby zwiększyć bezpieczeństwo użytkowników. (ak)

Źródło:

business.instagram.com, More Branded Content Capabilities on Instagram, 20.11.2020
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin