26 lutego 2025 roku Instagram udostępnił najnowsze informacje na temat tego, w jaki sposób zmaksymalizować zasięgi publikowanych treści. Platforma wprowadza nowe rekomendacje, które umożliwią docieranie do szerszego grona odbiorców także mniejszym kontom. „Pomagamy twórcom każdej wielkości przebić się na rynek” – zapowiada serwis.
Jak przekazuje Instagram, w ostatnim czasie trwały intensywne prace nad poprawą rekomendacji Reelsów. Wstępnie zapowiadane już w kwietniu 2024 roku zmiany w sposobie rekomendacji rolek miały koncentrować się na tym, by twórcy niezależnie od wielkości konta mogli dotrzeć ze swoimi treściami do jak najszerszego grona odbiorców.
Teraz platforma informuje, że nowe rekomendacje zostały już w pełni wprowadzone i skupiają się one na kilku kluczowych obszarach. „Przypominamy, że używamy wskaźników, aby przewidzieć, które rolki mogą spodobać się odbiorcom” – wyjaśnia Instagram. Wśród nich znajdują się wskaźniki dotyczące aktywności użytkowników, w tym: czas oglądania, udostępnienia, polubienia oraz komentarze, a także dopasowywanie treści na podstawie zainteresowań.
Jak zwraca uwagę Instagram, publikowane Reelsy docierają zarówno do followersów, jak i osób, które nie obserwują Twojego konta. „Wśród odbiorców, którzy Cię nie obserwują, rolka będzie początkowo polecana i wyświetlana niewielkiej grupie osób, które naszym zdaniem mogą być nią potencjalnie zainteresowani. Gdy treść rzeczywiście okaże się angażująca wśród tej grupy, wideo będzie rekomendowane coraz to szerszej publiczności” – dowiadujemy się.

Źródło: creators.instagram.com
Biorąc pod uwagę niesłabnącą popularność rolek na Instagramie, to duża szansa również dla twórców mniejszych kont. „Docierając do nowych odbiorców za pośrednictwem swoich Reelsów, będziesz mógł szybciej rozwijać swoje konto” – informuje platforma. Proces ten ma na celu wyrównanie szans poprzez dystrybucję treści na podstawie ich zaangażowania, a nie wyłącznie liczby obserwujących.
Ponadto Instagram zaleca również twórcom skupić się na kilku kwestiach:
- Regularne publikacje: użytkownicy często oglądają Reelsy twórców, których nie obserwują. Każda opublikowana rolka ma zatem potencjał, aby dotrzeć do nowej grupy odbiorców;
- Rezygnacja z tworzenia treści, które będą zrozumiałe tylko dla obserwatorów: Instagram sugeruje, by skupić się na tworzeniu materiałów „samodzielnych”, które będą zrozumiałe również w oderwaniu od kontekstu Twojej działalności na platformie;
- Przyciągnij uwagę od samego początku: twórcy powinni skupić się na tym, by zacząć od atrakcyjnego punktu zaczepienia już w pierwszych trzech sekundach swojej rolki. W tym kontekście Instagram zaleca, by monitorować statystyki wyświetleń, aby dowiedzieć się, jakie treści przyciągają odbiorców na tyle, że kontynuują oni oglądanie wideo po trzech pierwszych sekundach;
- Dodawanie dźwięku: platforma zachęca do tego, by skupić się na odpowiednim doborze dźwięku do publikowanych treści. Pozwoli to nie tylko wzmocnić przekaz i ożywić post, lecz także może skuteczniej przyciągnąć uwagę odbiorców;
- Eksperymentowanie: serwis radzi, by nie bać się testowania nowych sposobów na zainteresowanie odbiorców. „Nie wszystko, co opublikujesz, będzie hitem, ale za każdym razem możesz się czegoś nauczyć, aby dalej rozwijać swoją kreatywność i sprawdzać, co przyciąga odbiorców” – podpowiada platforma. Dobrym sposobem na eksperymentowanie będą rolki w wersji próbnej;
- Nastaw się na nieprzewidywalność: nowe rekomendacje utrudniają przewidzenie zasięgu każdego posta, jednak – jak podkreśla Instagram – jest to najlepszy sposób, aby dać wszystkim twórcom równe szanse. (kn)
Źródło: creators.instagram.com, Helping creators of all sizes break through, 26.02.2025