sobota, 27 lipca, 2024
Strona głównaAktualnościKoszty produkcji dla IGTV zwracane przez Instagrama. Pod jednym warunkiem

Koszty produkcji dla IGTV zwracane przez Instagrama. Pod jednym warunkiem

Instagram zwraca twórcom koszty produkcji filmów na IGTV, które potem wykorzystuje w promocji platformy. Stawia jeden warunek: materiały nie mogą poruszać tematów dotyczących problemów społecznych, polityki czy wyborów – informuje bloomberg.com, powołując się na dokument rozpowszechniany wśród influencerów i ich agencji.

Źródło zauważa, że działanie Instagrama kontrastuje z podejściem jego firmy matki, Facebooka, który w ostatnich latach żywo broni wolności słowa w tematach politycznych. Portal był nawet ostatnio krytykowany za umożliwianie politykom publikowania kłamstw, o ile zamieszczają je w postach sponsorowanych. Sam Instagram, jak przewidują eksperci ds. cyberbezpieczeństwa, może być wykorzystywany do manipulacyjnej komunikacji politycznej, podobnie jak miało to miejsce podczas wyborów w 2016 roku – czytamy.

Instagram w przesłanym portalowi bloomberg.com komentarzu broni się, twierdząc, że istnieje różnica między umożliwianiem publikacji reklam politycznych a finansowaniu ich powstawania.

Bloomberg.com podaje, że zwroty kosztów produkcji filmów przeznaczonych na IGTV sięgają 250 tys. dol. za 20 materiałów. Instagram jak dotąd miał zawrzeć dziesiątki umów i planuje kontynuować taką politykę promocji platformy.  

Ograniczeń dotyczących treści jest oczywiście więcej – odnotowuje bloomberg.com. Twórcy nie mogą na przykład wspominać o konkurencyjnych platformach (takich jak YouTube) czy prowadzić konkursów produktowych.

Czytaj też: Czy twórcy sami jeszcze wierzą w swoją platformę? Pierwsze urodziny IGTV

(mp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj