Szanowni Państwo!
W nawiązaniu do artykułu „Reżyserowany protest odwołany” z Gazety Wyborczej Łódź, z dnia 17.03.2006, autorstwa redaktora Adama Czerwińskiego, agencja Jatrejon PR pragnie przedstawić swoje stanowisko.
1. Jatrejon PR realizuje kampanię „Sprawnie dla Niesprawnych” na zlecenie Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Wyrobów Medycznych Polmed. Jatrejon PR zdecydował się zpodjąć realizacji projektu po przeprowadzeniu wielu rozmów ze stowarzyszeniami i organizacjami osób niepełnosprawnych. Na każdym ze spotkań Izba Polmed zaprezentowała siebie i swoją inicjatywę, uczciwie informując o wszystkich partnerach i stronach kampanii.
2. Podczas spotkań pytaliśmy obecnych przedstawicieli stowarzyszeń o ich opinie na temat zaopatrzenia w sprzęt, o ich potrzeby i oczekiwania oraz o ich stanowisko dotyczące ewentualnego włączenia się w projekt na zasadach dobrowolności i nieodpłatnie. Lista organizacji, które włączyły się dobrowolnie do tego porozumienia jest stale aktualizowana na www.sprawniedlaniesprawnych.pl
3. Ostateczna wizja projektu została opracowana przy współpracy ze stowarzyszeniami osób niepełnosprawnych, które są partnerami kampanii „Sprawnie dla Niesprawnych” .
4. Celem kampanii „Sprawnie dla Niesprawnych” jest wywołanie dyskusji o kompleksowych zmianach w systemie zaopatrzenia w artykuły ortopedyczne i środki pomocnicze.
5. Kampania „Sprawnie dla Niesprawnych” realizowana jest w oparciu o standardy etyczne wymagane w branży PR oraz ogólne standardy moralne. Naszą zasadą jest postępowanie uczciwe, etyczne, poparte zaufaniem i szacunkiem partnerów.
6. Nieprawdą jest, że w jakichkolwiek materiałach przygotowanych przez Jatrejon PR dezinformowano organizacje i stowarzyszenia osób niepełnosprawnych co do organizatorów, założeń czy proponowanych narzędzi. Od samego początku informowano, że inicjatorem i organizatorem kampanii jest Polmed. Uczestnictwo organizacji i stowarzyszeń osób niepełnosprawnych w kampanii „Sprawnie dla Niesprawnych” jest dobrowolne, świadome i poparte pełnymi informacjami przygotowanymi przez Jatrejon PR, przy współpracy z Polmed.
7. Nieprawdą jest, że w komunikatach do mediów ukrywano organizatorów. Wszystkie materiały prasowe zawierały dokładne informacje o inicjatorach, koordynatorach i partnerach akcji.
Jesteśmy przekonani o słuszności podobnych akcji, gdyż potwierdzają ją reakcje zainteresowanych środowisk – osób potrzebujących wsparcia, dla których często jest to jedyny sposób artykułowania swoich potrzeb.
Mariusz Śledziewski Prezes Jatrejon