.

Kampania społeczna „Wszystko gra?” zachęca do terapii sztuką

dodano: 
23.02.2023
komentarzy: 
0

23 lutego 2023 roku, w Światowy Dzień Walki z Depresją, ruszyła kampania społeczna „Wszystko gra?”, której organizatorami są instytucje kultury: STUDIO teatrgaleria, fundacja Off School, fundacja Można Zwariować oraz firma szkoleniowa Nowe Motywacje.

Kampania ma na celu zachęcenie do korzystania z inicjatyw oferowanych przez instytucje kultury w ramach poprawy kondycji psychicznej.

„Wybraliśmy to krótkie pytanie jako hasło naszej kampanii społecznej, ponieważ wierzymy, że kultura, w której uczestniczy się na żywo, ma ogromny potencjał poprawy dobrostanu psychicznego jej odbiorców” – mówi Natalia Korczakowska, dyrektorka artystyczna STUDIO.

Inicjatorzy kampanii oparli swoje wnioski o raport opracowany na zlecenie brytyjskiego rządu, odpowiadający na pytanie: „Jakie są dowody na rolę sztuki w poprawie zdrowia oraz dobrostanu psychicznego?”. Wyniki badań potwierdziły, że sztuka pomaga w regulacji emocji oraz może zapobiec alienacji oraz depresji, a także polepsza relacje interpersonalne u młodych dorosłych.

Kampanię można wesprzeć, zostając jej instytucją partnerską albo ambasadorem jako osoba twórcza.

Ambasadorami akcji są m.in. Magdalena Cielecka, Cleo Ćwiek, Marta Malikowska czy Bartosz Gelner.

Swój udział w kampanii zadeklarowały dotychczas takie instytucje kulturalne jak m.in. Nowy Teatr, Zamek Królewski w Warszawie, Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi, Teatr Dramatyczny w Warszawie czy Teatr im. Juliusza Osterwy w Lublinie.

Źródło: Instagram/nowy_teatr

W ramach działań kampanii ambasadorzy oraz instytucje partnerskie będą przez cały rok przypominać w social mediach, m.in. przez udostępnianie materiałów promujących akcję, jak ważnym elementem dla zdrowia psychicznego jest uczestniczenie w kulturze na żywo.

Za kampanię wizualną w social mediach odpowiada Krzysztof „Kuki” Iwański. (zd)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin