Kampania „#wKobiecejGłowie” ma zachęcić kobiety do dbania o zdrowie psychiczne

dodano: 
12.03.2021
komentarzy: 
1

W marcu 2021 roku Instytut LB Medical oraz Gedeon Richter rozpoczęły kampanię „#wKobiecejGłowie”. To nowa odsłona akcji „#NASZAwtymGŁOWA”. Kampania poświęcona jest zdrowiu psychicznemu kobiet.

Czytaj też: „#NASZAwtymGŁOWA” – Instytut LB Medical rusza z kampanią na temat zdrowia psychicznego

„Kobieta w ciągu całego swojego życia ma do odegrania wiele ról społecznych. A jak pokazało najnowsze badanie opinii na temat stanu zdrowia psychicznego Polek*, 25 proc. z nich nie czuje się spełniona we wszystkich rolach, jakie odgrywa na co dzień” – podkreślają organizatorzy. Jak wyjaśniają, kampania ma na celu zachęcenie kobiet do dbania o swoje zdrowie psychiczne. Okazuje się bowiem, że kobiety są szczególnie narażone na zaburzenia psychiczne. „Według prof. Daniela Freemana kobiety od 20 do 40 proc. częściej niż mężczyźni zapadają na różnego rodzaju choroby psychiczne” – podają inicjatorzy akcji. Powodem tego jest stres związany z licznymi codziennymi obowiązkami i dążeniem do ideału w każdej z ról.

Prowadzone w ramach akcji działania mają „zapewnić kobietom przestrzeń do rozmów o ich emocjach, codziennych przeżyciach i doświadczeniach”.

„Poprzez tę kampanię chcemy wesprzeć kobiety w trudnych momentach, przekazać wskazówki, które ułatwią im codzienne funkcjonowanie. Zdrowie zaczyna się w głowie, w kobiecej głowie, dlatego kampania została poświęcona właśnie paniom” – mówi Dorota Bieniek-Kaska, prezeska Instytutu LB Medical i pomysłodawczyni kampanii.

Organizatorzy wskazują także, że obecnie połowa kobiet zmieniła swoje podejście do profilaktyki zdrowotnej i nie wybiera się do lekarza, dopóki czuje się dobrze. Ponad 20 proc. zrezygnowało z tradycyjnych wizyt lekarskich przez strach przed koronawirusem. Kampania ma więc też uświadamiać, „jak ważne jest sięgnięcie po pomoc w odpowiednim momencie”.

W ramach akcji prowadzone będą m.in. wywiady z ekspertami, warsztaty dla kobiet czy rozmowy, któryc bohaterkami będą właśnie kobiety. W projekt zaangażowana jest m.in. Fundacja Gerlsy. (mb)

* Badanie SW Research na zlecenie Instytutu LB Medical, przeprowadzone w grudniu 2020 roku w formie wywiadów online

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin