Komunikacja na Twitterze: polscy przedsiębiorcy jeszcze robią to źle

dodano: 
12.12.2014
komentarzy: 
1

Polscy przedsiębiorcy z branży technologicznej nie potrafią skutecznie korzystać z Twittera, a prowadzenie profilu powierzają działom komunikacji, a nie zewnętrznym agencjom – czytamy w IT Resseler.

Z kolei zachodnie firmy wykorzystują tweety  do sondowania nastrojów, prezentowania swoich marek, sygnalizowania komunikatów PR, komentowania zdarzeń czy prowadzenia promocji. „Jest to dla nich marketingowa armata, a nie jak dla polskich przedsiębiorców jedynie kapiszon” – zauważa Krzysztof Polak, autor artykułu. Piotr Baczyński, prezes zarządu Immersion VR dpdaje z kolei, że korporacje amerykańskie potrafią stworzyć trend na dany hashtag, którym zainteresują resztę internautów.

W Polsce, jak na razie, nie jest to popularne narzędzie do komunikacji – przynajmniej wśród przedsiębiorców. W roku 2013 z Twittera lub innych tego typu serwisów korzystało zaledwie 3 procent polskich firm - wynika z da­nych Eurostatu, europejskiego biura statystycznego, na które powołuje się autor artykułu. „Dla porównania, w Ho­landii z tego kanału komunikowania się z obecnymi bądź potencjalnymi klien­tami korzystało 27 procent firm, czyli aż 900 procent więcej niż w Polsce” – dodaje. Ale są wyjątki. Przykładem dobrze prowadzonego profilu jest @samsung_polska./

Dużo polskich firm ma jednak „nieporadne i mniej aktywne podejście do TT” – pisze Polak. Spo­śród polskich firm z branży IT, które prowadzą własne profile, w co drugiej zadanie to podlega działowi komuni­kacji. Natomiast w krajach sąsiednich zaledwie w co dziesiątej social media­mi zajmują się ludzie odpowiedzialni za komunikację.Obowiązekten przejmują na ogół działy marketingu lub wyspe­cjalizowane agencje PR – analizuje autor tekstu powołując się na wyniku raportu MSLGROUP „.Trendy w komunikacji firm technologicznych w Europie Środkowo-Wschodniej”. (mw)

Źródło:

IT Resseler, Twitter w rękach marketerów, Krzysztof Polak, 08.12.2014
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin