Kryzys - zapobiegać, a nie leczyć

dodano: 
12.05.2006
komentarzy: 
1

Na temat sposobów radzenia sobie z kryzysem dotykającym marki czytamy na łamach magazynu proMarka. Jak pisze Monika Jasłowska, autorka artykułu, większość sytuacji kryzysowych można przewidzieć, a tylko jedna trzecia z nich pojawia się nagle i niespodziewanie. Ważne jest, aby pamiętać, że skala wpływu negatywnych publikacji jest bardzo duża, gdyż niosą one szybki przekaz i trafiają do szerokiego kręgu odbiorców.
Najbardziej wrażliwą grupą na pojawiające się negatywne publikacje w mediach są najmłodsi konsumenci – aż 53% z nich może zrezygnować z zakupu produktu. Negatywne publikacje w najmniejszym stopniu wpływają na decyzje zakupowe rencistów i emerytów – tylko jedna trzecia tej grupy przyznaje, że mogą mieć one znaczenie przy podejmowaniu decyzji zakupowych.
Jasłowska przytacza wyniki badań przeprowadzonych przez Institute Of Crisis Management, z których wynika, że większość kryzysów jest spowodowanych błędami popełnianymi przez zarząd. Jak zauważa autorka artykułu, nigdy nie można liczyć na to, że negatywne informacje pozostaną tajemnicą firmy, gdyż to one są najbardziej interesujące dla dziennikarzy. W zakończeniu artykułu przypomina, że: „Wczesne wykrycie pojawiającego się problemu to szansa na minimalizację jego wpływu na wizerunek”.

Źródło:

proMARKA, Marka i kryzys, Monika Jasłowska, 01.04.06, s. 17
komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
23.05.2006
19:33:57
SSP
(23.05.2006 19:33:57)
Głównym błłędem jest to,m że za późno podejmowane są decyzje o podjęciu działań. Czas to wróg.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin