piątek, 5 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościWiadomościLay’s z nowym wizerunkiem

Lay’s z nowym wizerunkiem

W październiku 2025 roku należący do PepsiCo producent chipsów Lay’s ogłosił zmianę identyfikacji wizualnej, która stanowi początek „nowej ery marki”. Odświeżony wizerunek ma podkreślać najwyższą jakość składników oraz nawiązywać do rolniczego dziedzictwa firmy.

Jak zaznacza marka, nowy wizerunek jest inspirowany drogą ziemniaków – od pola do paczki. Odświeżone opakowanie ma być odzwierciedleniem wysokiej jakości składników, które zapewniają ceniony przez konsumentów smak.

Nowe logo

Poprzednie logo

Lay’s działa od 1938 roku. Od tego czasu logo marki zmieniało się zgodnie z obowiązującymi w danym okresie trendami, jednocześnie zachowując rozpoznawalność. Anna Mitura, Central Europe & Great Balkans Marketing Director w PepsiCo, podkreśliła, że nowy design ma być „ukłonem w stronę wszystkich rolników, którzy uprawiają ziemniaki do produkcji przekąsek marki”. Dodała, że to także „zaproszenie dla konsumentów, by na nowo odkryli prawdziwą radość i smak, które zawsze wyróżniały Lay’s”.

Ewolucja logo Lay’s

Nowa identyfikacja wizualna została opracowana przez zespół designu i innowacji PepsiCo. Obejmuje przede wszystkim odświeżone logo, które ma nadawać spójny charakter wszystkim wariantom Lay’s oraz rynkom, na których są one dostępne. Projekt podkreśla również charakterystyczne elementy marki – żółty motyw słońca i czerwoną wstążkę – symbolizujące jakość ziemniaków, z których powstają chipsy.

Ewolucja opakowań Lay’s

Zmiany objęły font, którego kąty są teraz skierowane do góry. Ma to nadawać projektowi lekkości i energii. Komponując się z logo, zmodyfikowany font odzwierciedla nowoczesny, a zarazem radosny charakter marki.

Wokół logo umieszczono promienie światła, które mają dodawać dynamiki. Znane jako „Promienie Lay’s” są inspirowane słońcem, czyli – jak zapewnia marka, źródłem wysokiej jakości składników obecnych w każdej paczce Lay’s.

W nowej palecie kolorów, obok charakterystycznego dla marki odcienia żółci, pojawiają się także czerwień, brąz i zieleń. Barwy te nawiązują do składników wykorzystywanych do produkcji chipsów. Tło odwołuje się natomiast do drewnianych skrzyń, w których przechowuje się zebrane plony.

W Polsce pierwsze opakowania z nowym logo pojawią się na sklepowych półkach w drugiej połowie 2026 roku. (ao)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj