Logo Tokio 2020 na 14 tys. sposobów

dodano: 
09.12.2015
komentarzy: 
0

Jak informuje The Washington Post, Japończycy otrzymali ponad 14 tys. propozycji identyfikacji igrzysk olimpijskich Tokio 2020. Czy nowo wybrany znak zakończy złą passę? W ostatnim czasie Tokio nie miało bowiem szczęścia do logotypów.

Pierwszą wersję pokazano w lipcu. Litera T jako dominujący motyw nie przekonała internautów. Ci zauważyli także, że praca jest plagiatem logotypu Théatre de Legie. Wówczas organizatorzy zrezygnowali z tamtego logotypu, ale nowy znak nie zakończył sprawy. Szybko zauważono bowiem, że łudząco przypomina dwie inne firmy: francuską z branży optycznej Plug & See oraz zajmującą się ubezpieczeniami i sporami handlowymi - spółką Jones & Co z Nowej Zelandii.

Czytaj także: Znamy logo Igrzysk w Tokio. Internauci nie są przekonani
Czytaj także: Tokio nie ma szczęścia do logotypów. Nowy znak miasta i kolejne podejrzenia o plagiat

Teraz komisja odpowiedzialna za wybór identyfikacji zdecydowała, że zorganizuje konkurs. Do końca roku wybierze 100-200 najciekawszych prac. Ostateczna decyzja zapadnie wiosną przyszłego roku. (mw)

Źródło:

washingtonpost.com, Tokyo Olympic organizers get thousands of logo applications By Associated Press, 07.12.2015
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin