Na łamach Przeglądu Gastronomicznego znajdujemy obszerny artykuł dotyczący działań public relations branży gastronomicznej. „Potencjalni klienci wykazują duże zainteresowanie informacjami na temat danej firmy, które są przekazywane przez media i otoczenie (innych klientów)” – czytamy w artykule. Pozytywne opinie i artykuły zjednują zaufanie klientów oraz kształtują wizerunek, który w branży gastronomicznej ma fundamentalne znaczenie.
Ważne jest, aby pamiętać, że działania PR w tej branży mogą być prowadzone na dwóch poziomach – poziomie całego sektora i poszczególnych lokali. Branża, reprezentowana przez odpowiednie stowarzyszenia i organizacje powinna skupiać się na kształtowaniu potrzeb społecznych związanych ze spędzaniem wolnego czasu oraz na próbie wpływu na styl życia. Zadaniem organizacji branżowych jest również prowadzenie działań lobbingowych. Dzięki bieżącym informacjom na temat prac nad aktami prawnymi, poszczególne podmioty mogą z wyprzedzeniem przygotowywać się do zmian w prawie i nowych przepisów.
Jak dowiadujemy się z artykułu, same lokale powinny skupiać się na relacjach z mediami. Specyfika branży sprawia, że najskuteczniejsze są tutaj relacje z mediami lokalnymi. Istotnymi elementami działań PR, oprócz wysyłania informacji prasowych, przeprowadzania pokazów gotowania czy konkursów, są również rekomendacje i opinie zadowolonych klientów. Mogą one zostać umieszczone we wnętrzu lokalu. W artykule znajdują się również porady dotyczące PR-u wewnętrznego, sponsoringu i zarządzania sytuacjami kryzysowymi.


