.

Londyn w kampanii sprzeciwia się przemocy wobec kobiet

dodano: 
15.03.2022
komentarzy: 
0

Burmistrz Londynu w połowie marca 2022 roku rozpoczął kampanię społeczną, której celem jest zwalczanie seksizmu i przemocy wobec kobiet. Akcja prowadzona jest pod hasłem „Have a Word”, a jej przekaz brzmi: „Przemoc mężczyzn wobec kobiet i dziewcząt zaczyna się od słów. Jeśli to zauważysz, powiedz coś”. W projekt zaangażowane zostały kluby piłkarskie z Wielkiej Brytanii.

„W tym kraju – i na całym mieście – stoimy obecnie w obliczu epidemii przemocy wobec kobiet i dziewcząt” – podkreślają organizatorzy kampanii, wskazując, że w Wielkiej Brytanii mężczyzna co trzy dni zabija kobietę. Celem kampanii jest zapobieganie przemocy i zachęcenie mężczyzn do refleksji nad ich zachowaniem oraz sposobem, w jaki postrzegają i traktują kobiety, a także o nich rozmawiają. Jak czytamy w komunikacie, z badań przeprowadzonych przez UN Women UK wynika, że 71 proc. wszystkich kobiet doświadczyło jakiejś formy molestowania seksualnego w przestrzeni publicznej, a liczba ta gwałtownie wzrosła – do 86 proc. – wśród osób w wieku 18-24 lata.

Burmistrz Londynu, Sadiq Khan zainicjował kampanię skierowaną bezpośrednio do mężczyzn i chłopców, mówiącą o tym, jak ich działania mogą pomóc zakończyć przemoc wobec kobiet i dziewcząt. Akcja zachęca mężczyzn do „porozmawiania ze sobą, a następnie ze swoimi przyjaciółmi w celu zwalczania przemocy”.

Kampanię burmistrza wspierają londyńskie kluby piłkarskie i rugby przez dzielenie się wiadomościami na stadionach. Film z kampanii miał premierę w połowie meczu Crystal Palace vs Manchester City w Selhurst Park w poniedziałek 14 marca 2022 roku. Wideo pokazuje samotną kobietą czekającą na taksówkę do domu, zaczepianą przez natarczywego mężczyznę. W spocie wideo pokazano, w jaki sposób słowa i zachowanie mężczyzn mogą sprawić, że kobiety poczują się zagrożone, a także zachęcono mężczyzn, by nie byli biernymi obserwatorami takich sytuacji, lecz reagowali na niestosowne zachowania.

Przekaz kampanii będzie prezentowany także na publicznych billboardach i w internecie. Czołowe londyńskie kluby piłkarskie, m.in. Chelsea, Crystal Palace, Arsenal czy West Ham, zainstalują przesłanie kampanii na lustrach w męskich łazienkach na swoich stadionach, czym chcą zachęcić mężczyzn do refleksji nad własnym zachowaniem.

Ponadto 19 klubów piłkarskich i rugby wystosuje list otwarty od burmistrza do swoich fanów, w którym mężczyźni zastanowią się nad tym, jak osobiście postrzegają, traktują i rozmawiają o kobietach. Na stronie internetowej Londynu znalazły się także informacje na temat praktycznych kroków, jakie mężczyźni mogą podjąć, aby zostać sojusznikami kobiet i bardziej aktywnie włączyć się w walkę z przemocą, a także wskazówki, jak rozpoznać szkodliwe zachowania i postawy. (mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin