.

 

Lotnicza Akademia Wojskowa w Dęblinie wprowadza nową identyfikację wizualną

dodano: 
18.11.2020
komentarzy: 
0

Lotnicza Akademia Wojskowa w Dęblinie odświeża swoją identyfikację wizualną. Dowiadujemy się, że ze względu na „zmieniające się warunki na rynku edukacyjnym oraz problem niżu demograficznego” władze uczelni zdecydowały się na wzmocnienie działań reklamowo-promocyjnych.

Decyzję o rebrandingu podjęto też z uwagi na wcześniejszą zmianę statusu i nazwy uczelni z Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych na Lotniczą Akademię Wojskową.

Jak tłumaczy Piotr Krawczyk, rektor komendant LAW, szkoła posługiwała się dotychczas jedynie godłem, a teraz marka zyskuje również logo. „Modernizujemy nie tylko flotę powietrzną, symulatory i infrastrukturę – nowa komunikacja marketingowa to kolejny etap rozwoju Lotniczej Akademii Wojskowej” – zaznacza Krawczyk.

Godło LAW

„To było ogromne wyzwanie. Do tej pory jako znaku reklamowego akademia używała godła, będącego symbolem uczelni od dekad, z którym identyfikowali się absolwenci” – mówi Anna Borysewicz, kierownik biura promocji LAW. „Potrzebowaliśmy jednak logotypu – elementu mniej skomplikowanego w codziennym użytkowaniu, z którym mogłyby się identyfikować wszystkie pokolenia lotników” – dodaje. Borysewicz tłumaczy, że opracowano „dwie linie komunikacji” – jedną z nich jest linia rektorska, która zachowuje godło LAW-u i dotychczasową symbolikę, natomiast druga ma zawierać logotyp, umożliwiający nową identyfikację placówki.

Logo LAW

Dalej dowiadujemy się również, że znak i całą tożsamość wizualną zbudowano w oparciu o szachownicę lotniczą – „uniwersalny, unikatowy i charakterystyczny znak Sił Powietrznych RP o ponad 100-letniej historii”. „Dziś, na całym świecie, widząc na samolocie szachownicę, każdy wie, że jest to maszyna Wojska Polskiego. Nawiązując do niej, chcieliśmy podkreślić działalność akademii oraz uhonorować jej zasługi dla narodowych Sił Powietrznych RP” – informuje dalej Borysewicz. „To było ogromne wyzwanie – stworzenie czegoś prostego, charakterystycznego, a jednocześnie odwołującego się do tradycyjnej symboliki lotnictwa. Nawiązanie do szachownicy było najlepszym rozwiązaniem” – zaznacza.

Znak Lotniczej Akademii Wojskowej składa się z czerwonych kwadratów szachownicy oraz akronimu LAW zbudowanego w oparciu o jej czerwone obwódki. Całość projektu ma tworzyć „nowoczesną, dynamiczną i mocną kompozycję podkreślającą działalność Akademii oraz jej miejsce w Siłach Powietrznych RP”.

Identyfikacja wizualna łączy się też ze znakiem uczelni. Jej głównym elementem, porządkującym i nadającym kierunek, jest trójkąt zwany wyróżnikiem lub dziobem, który nawiązuje do dziobu statku powietrznego – wysuniętej najbardziej do przodu części kadłuba, „tworzącej aerodynamicznie wyprofilowany opływ dla strug powietrza”.

W ramach zmian opracowano też hasło LAW – „Uczelnia Wysokich Lotów”. Slogan ma kojarzyć się z „przedmiotem działań uczelni”, czyli lotnictwem oraz „ambitnymi celami, jakie LAW ma przed sobą, i które chce osiągnąć”.

Za realizację projektu odpowiada agencja Lotna. (kd)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin