Wybierz dowolny tekst i kliknij ikonę, aby posłuchać!
poniedziałek, 28 lipca, 2025
Strona głównaAktualnościWiadomościMarcin Gaworski pozostaje prezesem SAR

Marcin Gaworski pozostaje prezesem SAR

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR w czerwcu 2025 roku wybrało zarząd na kolejną kadencję. Prezesem organizacji ponownie został Marcin Gaworski, CEO agencji 180heartbeats + Jung von Matt. W składach zarządu oraz rady nadzorczej na lata 2025–2027 nie ma istotnych zmian w porównaniu z poprzednią kadencją.

Decyzją walnego zgromadzenia członków Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR w skład zarządu – oprócz Marcina Gaworskiego – ponownie weszli: Paweł Gala (Wavemaker), Ewa Góralska (MullenLowe Media), Michał Kazimierczak (Heart & Brain), Magda Kolenkiewicz (Starcom) oraz Lena Stryjewska (2012 Agency). Maciej Twardowski (Oglivy Poland) nie zdecydował się na start w wyborach. Na jego miejsce powołano nową osobę, Marcina Sosińskiego (Dentsu Creative).

Radę nadzorczą organizacji tworzą z kolei Dariusz Andrian (VMLY&R), Szymon Gutkowski (DDB Warszawa), Maciek Kamiński (Accenture Song), Piotr Piętka (Publicis Groupe) oraz Karolina Witecka (Cut The Mustard PL).

Podsumowanie kadencji

Walne zgromadzenie członków SAR było także okazją do podsumowania mijającej kadencji władz organizacji. Wśród zrealizowanych projektów i inicjatyw przedstawiciele SAR wymieniają m.in. kampanię Przetargowe Bingo, której celem była promocja dobrych standardów przetargowych, znajdujących się w Białej Księdze, uruchomienie grupy roboczej ds. sztucznej inteligencji, która opracowuje rekomendacje dotyczące świadomego i bezpiecznego wykorzystania AI w procesach kreatywnych oraz zorganizowanie szkoleń dla członków stowarzyszenia. Ponadto stowarzyszenie podpisało w tym czasie umowę na organizację Branżowego Centrum Umiejętności w Białymstoku, współfinansowanego ze środków publicznych, ukierunkowanego na rozwój kompetencji zawodowych w sektorze komunikacji marketingowej, które rozpocznie działalność we wrześniu 2025 roku.

W podsumowaniu SAR wymienia także realizację licznych działań statutowych i edukacyjnych, a także organizację wydarzeń branżowych takich jak EFFIE, KTR, Young Creatives, Innovation i Imagination Day. W 2024 roku organizacja zainicjowała pierwszą edycję rankingu Marketing Master, wyróżniającego najbardziej wszechstronnych marketerów w Polsce. Organizacja podkreśla także swoją aktywność za granicą – włączyła się m.in. w organizację w 2024 roku pierwszego oficjalnego polskiego panelu podczas festiwalu Cannes Lions „We Are All Immigrants”, którego SAR jest przedstawicielem w Polsce.

„Uruchomiliśmy projekty, które łączą branżę i odpowiadają na realne potrzeby rynku – od efektywności przetargowej, przez odpowiedzialne wykorzystanie AI, aż po edukację i rozwój kompetencji. Za nami intensywny okres realnych zmian – a jeszcze więcej wyzwań i szans przed nami” – komentuje Marcin Gaworski.

Plany na przyszłość

Władze Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR na rozpoczynającą się kadencję planują dalsze działania w zakresie komunikacji i relacji zewnętrznych, w tym rozwój współpracy z mediami branżowymi. Co więcej, jednym z priorytetowych dla organizacji obszarów pozostaje ESG, w szczególności w kontekście zagadnień społecznych (m.in. dobrostan pracowników, zdrowie psychiczne oraz wyzwania demograficzne w branży marketingowej).  

„Chcemy jeszcze bardziej dbać o wellbeing pracowników, budować świadomość i troskę o zdrowie psychiczne w zespołach oraz zwracać uwagę na społeczne i zatrudnieniowe trendy, takie jak zmniejszający się udział osób 45+ w firmach zajmujących się reklamą i marketingiem” – wskazuje prezes SAR.

Priorytetem dla organizacji będzie także dalsze wzmacnianie standardów współpracy między agencjami a klientami. SAR chce, by opierały się one na wzajemnym zaufaniu, transparentności i profesjonalizmie. Stowarzyszenie stawia sobie za cel tworzenie środowiska, „w którym relacje biznesowe są nie tylko skuteczne, ale też etyczne i oparte na rzeczywistym partnerstwie”. Działania w tym celu mają być realizowane we współpracy z innymi stowarzyszeniami branżowymi, takimi jak IAB Polska, IAA Polska, POR i PSML.

„Nowa kadencja to także kontynuacja idei »Otwieramy marketing« – odpowiedzi Stowarzyszenia na dynamiczne zmiany technologiczne, społeczne i gospodarcze. To zaproszenie do wspólnego budowania przyszłości dla całego rynku komunikacji marketingowej, oparte na otwartości na zmiany, nowe przestrzenie działania, rozwój wiedzy, dialog oraz promowanie kreatywności i innowacyjności jako siły napędowej branży” – zapowiada organizacja w komunikacie prasowym. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Wybierz i posłuchaj