Marka w social mediach: liczą się spójność i atrakcyjność przekazu

dodano: 
23.05.2014
komentarzy: 
0

Badania pokazują, że w 2015 roku mała liczba kontaktów z firmą będzie odbywać się poza mediami społecznościowymi - informuje Marketer+. Trend ten jest dużo wyraźniejszy na Zacho­dzie, jednak polskie banki i telekomy wdrażają już systemy social CRM.

„Klient korzystający z butów Nike jest  zapewne aktywny fizycznie, uprawia sport, jest pewny siebie i uparcie dąży do celu. Właśnie takie wartości przekazuje marka i nawet jeśli nie wszyscy jej odbiorcy tacy właśnie są - to stara się ona motywować pozostałych, aby takimi cechami się kierowali”  -  czytamy w magazynie Marekter+. Tę zależność możemy wykorzystać także w mediach społeczno­ściowych.  Jak informuje Małgorzata Kulka, autorka artykułu, kształtując tożsamość mar­ki w social mediach powinniśmy zwrócić uwagę na to, jak wyglądają nasze kanały społecznościowe: Facebook, Twitter, Google+, YouTube i inne, w których marka jest obecna. „Ekspozycja logo, odpowiednia kolory­styka, fonty - to wszystko powinno ze sobą współgrać. Liczą się nie tylko elementy stałe (cover photo, zdjęcie profilowe), ale również te, których będziemy używać na co dzień (dedykowane grafiki, materiały wideo, tutoriale)” – dodaje. Ważny jest również charakter marki, który definiujemy poprzez odpowiedzi na przynajmniej dwa pytania: Kim byłaby marka, gdyby była człowiekiem?, a także czy komunikacja marki w social mediach będzie rozrywkowa, lifestyle'owa, luź­na, skierowana do młodych ludzi, czy raczej stonowana i profesjonalna. „W komunikacji social mediowej jest to szczególnie ważne, bo mają one ogromną siłę roz­przestrzeniania idei, przekazów i są miejscem, gdzie użytkownicy łatwiej takie informacje przyswajają” – dodaje Kulka.

Przy określaniu wartości warto również pomyśleć o big idea (myśli głównej, przewodniej, która będzie nadawać ton naszej komunikacji) i głównych komunikatach - czyli o tym, co kon­kretnie chcemy przekazać naszym odbiorcom. Autorka radzi, by posłużyć się narzędziem Message House. „Jego działanie opiera się na szablonie domku, w którym wpisujemy nazwę organizacji lub realizowanej kampanii, a następnie opisujemy cztery obszary: pełny obraz (big picture), korzyści z naszych działań dla grupy docelowej, czego oczekujemy od tej grupy i jaka potencjalna krytyka może się pojawić” – czytamy dalej. (mw)

Źródło:

Marketer+, Tożsamość marki w social mediach, Malgorzata Kulka, 01.05.2014
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin