.

 

Marka YES zmienia nazwę na NO

dodano: 
02.03.2022
komentarzy: 
0

Marka biżuterii YES w marcu 2022 roku zmienia nazwę na NO. To element akcji, która ma pokazać sprzeciw wobec stereotypów, niesprawiedliwości i nierówności, których doświadczają kobiety. Obecnie ma to też być wyraz wsparcia dla kobiet z dotkniętej wojną Ukrainy.

Akcją „#YESmowiNO” marka chce pokazać „wszystkie absurdalne oczekiwania, niesprawiedliwości, nierówności i stereotypy, które dotykają kobiet w Polsce”. W związku z tym przez cały miesiąc YES – wraz z ambasadorkami – będzie  prezentować kolejne postulaty, a także zachęcać do formułowania własnych.

„Sytuacja za naszą wschodnią granicą jest jednak na tyle poważna, że trudno przeprowadzać dzisiaj jakiekolwiek działania w oderwaniu od tego, co się dzieje. Dlatego przede wszystkim i na początek YES mówi NO dla agresji!” – przekazuje firma w komunikacie prasowym. W ramach wsparcia kobiet z Ukrainy przekazuje 100 tys. zł na Fundację Wysokich Obcasów, która udziela takiej pomocy. Poza tym YES przekaże podwojony dochód ze sprzedaży bransoletek z serii YES for Love na konto Fundacji.

„Żyjemy w świecie, w którym my kobiety bardzo często słyszymy, jak mamy się zachowywać i wyglądać, co mamy robić i myśleć, czego nam nie wypada i o co nie powinnyśmy walczyć. W YES nie godzimy się na taką narrację i mówimy głośne NO!  Mówimy NIE dla wszystkich absurdów, niesprawiedliwości i stereotypów, które nadal dotykają kobiet” – komentuje Justyna Lach, dyrektor marketingu marki YES.

Głos jako ambasadorki akcji zabiorą m.in. Aleksandra Kwaśniewska, która powie „NO dla jednego wzorca kobiecości”, Karolina Korwin-Piotrowska z „NO dla seksizmu”, Maria Peszek – która wyrazi bunt przeciwko presji posiadania dzieci czy bokserka Sasha Sidorenko, która powie „NO dla to nie wypada”. „NO dla catcallingu” powie Marta Dyks, a zdrowotnemu tabu sprzeciwi się Hania Sywula. „NO dla ograniczeń” to z kolei przekaz Agaty Roczniak.

Partnerem kampanii jest Centrum Praw Kobiet, które również wystąpi z postulatem i zwróci uwagę na problem przemocy psychicznej i fizycznej wobec kobiet oraz na konsekwencje tego zjawiska. Twarzą akcji zostały natomiast stała ambasadorka YES – Aleksandra Żebrowska, która powie „NO dla bycia idealną” – i Magdalena Kwiatkiewicz, współzałożycielka marki YES, która zwróci uwagę na problem nierówności na rynku pracy. 

Poza wyrazem buntu marka podejmie działania wspólnie z redakcją Wysokich Obcasów, z którą zamierza rozpocząć dyskusję na temat koniecznych zmian w zakresie sytuacji kobiet, oraz opublikuje wnioski z internetowych ankiet. „Wierzymy, że każdy z nas ma wpływ na to, w jakim świecie żyjemy. My w YES chcemy tworzyć nie tylko biżuterię, ale również świat bardziej przyjazny dla kobiet” – podkreśla Magdalena Kwiatkiewicz, współzałożycielka marki YES.

Celem YES jest również zaangażowanie w akcję internautek. Marka zachęca, by kobiety publikowały w mediach społecznościowych własne postulaty – z hashtagiem #YESmowiNO.

Akcja została zaplanowana na cały marze 2022 roku. (mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin