Marketerzy a przyswajanie innowacji. Raport „Nowa rola marketingu” już dostępny

dodano: 
29.11.2016
komentarzy: 
1

Marketerzy muszą nadążać za zmianami - pojawiającymi się trendami i narzędziami marketingowymi. Im i sposobom ich wykorzystania przyjrzeli się autorzy badania dot. nowej roli marketingu. Stworzyli również raport, który ukazał się po konferencji Marketing Progress Group.

Tegoroczna edycja badania dotyczy przede wszystkim sprawdzenia poziomu cyfryzacji polskich marketerów i tempa przyswajania przez nich innowacji.

„Nadmiar informacji o nowościach staje się  coraz bardziej przytłaczający i na pierwszy rzut oka trudno odróżnić buzzword od narzędzia, które może przynieść wzrost organizacji. Postanowiliśmy sprawdzić, jak jest naprawdę. (...) Wzięliśmy w tym roku na warsztat kilkanaście narzędzi marketingowych, które w ostatnim czasie przeżywały swoisty boom. W branżowych mediach i na konferencjach były odmieniane przez wszystkie przypadki i można było odnieść wrażenie, że znajdowały się na ustach wszystkich. Szczególną uwagę poświęciliśmy ich wykorzystaniu przez małe, średnie i duże polskie przedsiębiorstwa” - podkreśla Marta Górazda, Strategic Planner w Mind Progress Group, koordynatorka badania.

Jakie wnioski płyną z badania? Okazuje się, że marketerzy nie znają dobrze pojęć, które pojawiły się w ciągu ostatnich kilku lat. Jak wskazuje Jacek Kotarbiński mowa np. o growth hacking, proximity marketing, programmatic czy gamifikacji (grywalizacji) w internecie. Stosowanymi w digital marketingu przez marketerów narzędziami są natomast przede wszystkim strona internetowa (jej posiadanie zadeklarowało 93 proc. respondentów), a także e-mail marketing (56 proc.), social media (48,8 proc.) czy SEO+SEM (45,5 proc.).

Z raportu dowiadujemy się również, jakie kompetencje musi rozwijać mareketer, by nadążyć za zmianami oraz które trendy, według respondentów, będą miały znaczący wpływ na rozwój marketingu w niedalekiej przyszłości.

Badanie pokazało, że content marketing i wideo marketing to dojrzałe trendy, tych nowych jest zaś o wiele więcej. Sytuacja, według Roberta Hibnera, dyrektora departamentu Kanałów Elektronicznych w mBanku, ma się zmienić dopiero wtedy, gdy w branży zacznie działać coraz więcej specjalistów młodego pokolenia. „Ludzie ci mają zupełnie inne spojrzenie na świat i więcej zrozumienia dla nowych technologii, dlatego ich decyzje i działania na pewno będą odważniejsze” - twierdzi Hibner.

Raport „Nowa rola marketingu” powstał we współpracy Mind Progress Group i Instytutu badawczego IPC. Publikacja składa się z dwóch części. W pierwszej przedstawiono analizę zgromadzonych danych, statystyki związane z zagadnieniami związanymi z marketingiem oraz komentarze zaproszonych specjalistów. Druga część to z kolei zbiór opracowań dotyczących różnych zagadnień z obszaru komunikacji marketingowej, odnoszących się do motywu przewodniego publikacji.

Autorzy ponad 20 tekstów o nowej roli marketingu to m.in.: Paweł Tkaczyk, Piotr Bucki, Jacek Kotarbiński, Tomasz Sulewski (3M), Marek Gonsior (Agata), Robert Hibner (mBank), Michał Bonarowski i Anna Iller (Allegro.pl).

Raport dostępny tutaj.

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin