Marketingowe i PR-owskie zastosowania blogów

dodano: 
12.12.2006
komentarzy: 
0

Magazyn ProKREACJA zamieścił artykuł dotyczący blogów jako nowego narzędzia marketingowego i PR-owskiego. Jak pisze autor artykułu Dominik Wartecki, blogi dość nieoczekiwanie przyszły z pomocą reklamie produktów oraz kreacji marki. W artykule wskazano na zjawisko stopniowo narastającego wykorzystania blogów przez duże firmy do promowania poszczególnych produktów.
Zdaniem autora „(…) firmy zaczęły wynajmować blogerów do tworzenia blogów stricte okołoproduktowych”. Tak postąpił np. Microsoft, który przed wypuszczeniem na rynek nowego systemu operacyjnego postanowił zatrudnić dwudziestu blogerów do jego testowania i opisywania jego zalet i wad. W artykule można przeczytać o tym, jak skutecznie wykorzystać blogi. Warto pamiętać, że w przeciwieństwie do reklamy, blog daje możliwość kontaktu z potencjalnym odbiorcą, przez co staje się pewnego rodzaju kanałem komunikacji. Jak pisze Paweł Janik z jednej z firm handlowych „(…) blog to najprostsze i najbardziej efektywne narzędzie badań marketingowych na najbardziej związanej z produktem grupie docelowej”.
Ponadto blog może posłużyć do budowania lojalności konsumentów wobec marki, bowiem jego największym atutem jest prawdziwość. Jak pisze autor „(…) wolne od nieuzasadnionych opinii blogi wydają się być najlepszym środowiskiem kreowania trendów i określonych postaw wobec marki”. Odpowiednio zastosowany blog może być również przestrzenią do aktywnego rozpowszechniania marki; można wokół niego zbudować wirtualną społeczność danej marki. Jak konkluduje Wartecki: „(…) by blog był skutecznym narzędziem marketingowym, jego twórcy powinni nie tyle powiększać zasięg docierania komunikatu, lecz raczej skupić się na budowaniu lojalności klienta”. (jk)

Źródło:

ProKREACJA, Blogiem po oczach, Dominik Wartecki, 01.12.06, s. 29
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin