Mars zmienia identyfikację wizualną

dodano: 
18.03.2019
komentarzy: 
0

Koncern Mars zaprezentował swoje nowe logo oraz hasło „Tomorrow starts today” – informuje adweek.com. Jak czytamy, zmiany mają pomóc firmie w uświadomieniu klientom, że Mars produkuje nie tylko słodycze (w portfolio koncernu znajdują się takie marki jak M&M’s, Skittles, Orbit czy Snickers), lecz także żywność (np. Uncle Ben’s) i karmy dla zwierząt (m.in. Pedigree i Whiskas) oraz prowadzi sieć szpitali weterynaryjnych czy salonów wellness.

Autor tekstu Robert Klara opisuje, że nowe logo koncernu Mars zostało uproszczone, aby ułatwić jego odczytywanie, np. na urządzeniach mobilnych. Zachowano dotychczasowy kolor niebieski, ale zmieniono jego odcień, a także wykorzystano bezszeryfowy font. Przygotowano również wersje logo dla poszczególnych oddziałów firmy, odpowiadających za różne segmenty jej działalności: Mars Petcare, Mars Wrigley Confectionery, Mars Food oraz Mars Edge, w których logo Mars jest stałe, zmienia się natomiast nazwa podmarki. Nowa identyfikacja ma podkreślić trzy główne obszary, na których skupia się firma: żywność, opiekę nad zwierzętami i słodycze, a także ułatwić ich odróżnienie, zachowując jednocześnie wspólny charakter – czytamy.

Logo Mars przygotowane dla poszczególnych oddziałów koncernu
Wersje logo przygotowane dla poszczególnych oddziałów koncernu

Do logo Marsa dołączono także claim „Tomorrow starts today” („jutro zaczyna się dziś”), który ma wyrażać nową misję korporacyjną i idealistyczną firmy – dodaje źródło. Deklaracja Marsa brzmi: „Świat, który chcemy jutro, zaczyna się od tego, jak dziś prowadzimy interesy” i ma być ukłonem w kierunku konsumentów, zwłaszcza młodszego pokolenia, którzy – oprócz produktów sprzedawanych przez koncerny – są coraz bardziej zainteresowani tym, co dana firma sobą reprezentuje – opisuje Klara.

Beata Rożek, dyrektor ds. korporacyjnych Mars Polska, wyjaśnia dla PRoto.pl, że ogłoszenie nowej misji korporacyjnej firmy stało się okazją do zmodernizowania identyfikacji wizualnej spółki: „Naszym celem było tak odświeżyć nasz »look and feel«, aby jak najlepiej komunikował to, czym jest firma Mars – firma rodzinną, z tradycjami sięgającymi stu lat wstecz, ale też ambicjami i planami na kolejne sto – w dzisiejszym świecie”.

„Nowe projekty powstawały w pierwszej kolejności z myślą o świecie cyfrowym i tam też w pierwszej kolejności będą się pojawiać. Strona korporacyjna mars.com już ma nowy wygląd, a sukcesywnie będą wprowadzane zmiany na poszczególnych wersjach językowych. Nowe logo i kolorystyka to ilustracja tego, co dla nas najważniejsze: nasze bogate dziedzictwo, optymistyczne i odważne spojrzenie w przyszłość oraz zobowiązanie do prowadzenia biznesu w sposób zrównoważony, z myślą o przyszłych pokoleniach” – dodaje Rożek.

poprzednie logo koncernu Mars
Poprzednie logo koncernu Mars

Koncern przygotował także materiał wideo, w którym podkreśla nie tylko różnorodność marek znajdujących się w portfolio firmy, lecz także opowiada o podejmowanych przez nią działaniach w takich dziedzinach jak zmiany klimatu czy zrównoważone pozyskiwanie produktów – czytamy w źródle.

(bm)

Źródło:

adweek.com, Mars Unveils New Visual Identity to Reming the World It Makes More Than Just Candy, Robert Klara, 12.03.2019
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin