Meta dodaje kilka aktualizacji do swojego systemu ochrony praw marki, które mają wspierać bezpieczeństwo firm. Nowe narzędzia umożliwiają bowiem wykrywanie i zgłaszanie nadużyć dotyczących wykorzystania ich brandu w reklamach i treściach organicznych na Facebooku i Instagramie.
Jak dowiadujemy się, nowe opcje mają przede wszystkim wzmocnić ochronę marek w serwisach Mety oraz usprawnić egzekwowanie przepisów w zakresie własności intelektualnej. Działania koncentrują się na tym, by narzędzie Ochrona praw marki realnie wspierało użytkowników w walce z oszustwami i podszywaniem się pod inne osoby.
Po fazie testów Meta wprowadza możliwość zgłaszania fałszywych reklam na większą skalę. Ponadto rozszerzono te opcję także na przypadki, w których oszuści stosują bardziej wyrafinowane formy podszywania się pod marki. Od teraz firmy mogą zgłaszać każdą sytuację, w której ktoś wyraźnie próbował upodobnić się do znanej marki – chociażby poprzez zbliżoną nazwę czy branding – po to, by zdobyć zaufanie użytkowników i wprowadzać ich w błąd. Opcja jest dostępna dla wszystkich firm korzystających z narzędzia Ochrona praw marki w nowo dodanej zakładce Inne.

Marki mogą również zażądać podjęcia działań w sprawie reklam wykorzystujących oszukańcze lub wprowadzające w błąd praktyki, w tym te, które mają na celu wyłudzenie pieniędzy oraz danych osobowych. Ponadto Meta podjęła działania na rzecz usprawnienia procesu składania wniosków o usunięcie tego typu treści. W tym celu zminimalizowano liczbę wymaganych kroków oraz wprowadzono zmiany w interfejsie tak, by był bardziej intuicyjny dla użytkowników. W zakładce Wersje robocze (wcześniej Raporty) pojawiło się teraz kilka odrębnych podkategorii dla każdego typu naruszenia: Prawa autorskie, Podróbki, Podszywanie się oraz Znaki towarowe. (kn)
Źródło: facebook.com, Introducing New Updates to Brand Rights Protection Including Expanding Scam Ad Reporting, 11.08.2025


