Ministerstwo Cyfryzacji rozmawia z Twitterem o uruchomieniu tzw. punktu kontaktowego

dodano: 
05.06.2019
komentarzy: 
0

Ministerstwo Cyfryzacji prowadzi z Twitterem rozmowy na temat dodatkowej weryfikacji decyzji dotyczących zablokowania treści bądź kont przez platformę – pisze portal technologia.dziennik.pl, powołując się na rozmowę byłego rzecznika prasowego resortu, Karola Manysa, z PAP-em.

Powodem rozmów MC z serwisem miały być przede wszystkim liczne skargi zgłaszane przez użytkowników platformy dotyczące niesłusznego orzekania w sprawie ich treści oraz kont – czytamy.

Zgodnie z polityką Twittera, może on podjąć decyzję o zablokowaniu materiałów na stronie np. w przypadkach naruszenia własności intelektualnej, drastycznego przedstawienia przemocy lub promowania nienawiści. Serwis społecznościowy umożliwia odwołanie się od takiej decyzji, jednak, jak pisze portal, najczęściej odpowiedzią jest odmowa.

W sprawie tzw. punktu kontaktowego rząd podpisał już umowę w 2018 roku z Facebookiem. W przypadku, gdy użytkownik stwierdzi, że treści przez niego opublikowane niesłusznie zostały usunięte lub zablokowane, może on odwołać się od tej decyzji za pośrednictwem strony obywatel.gov.pl – czytamy. Polska jest pierwszym krajem, który uruchomił taką możliwość porozumienia – podaje źródło. Manys tłumaczył w rozmowie z PAP-em, że od czasu włączenia na rządowym serwisie usługi „odwołanie od decyzji portalu”, około połowa wniosków rozpatrywana jest pozytywnie – pisze portal.  

Wykonawcą usługi jest NASK, aby móc z niej skorzystać konieczne jest założenie Profilu Zaufanego. (pm)

Źródło:

technologia.dziennik.pl, Odwołasz się od bana na Twitterze? Resort cyfryzacji chce dodatkowej weryfikacji decyzji o blokadzie konta, 4.06.2019
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin