Na początku grudnia 2025 roku Ministerstwo Cyfryzacji rozstrzygnęło przetarg na przygotowanie ogólnopolskiej kampanii społecznej na rzecz rozwoju kompetencji cyfrowych. Resort wybrał agencję Endless, która odpowie za kompleksową strategię komunikacji, kreacje oraz działania produkcyjne.
Jak informuje MC, zakończony teraz proces poprzedziły kilkumiesięczne przygotowania, obejmujące konsultacje rynkowe oraz otwarty przetarg. Oferty złożyło 11 agencji.
„Zależało nam na profesjonalnym, transparentnym i jakościowym procesie przetargowym. Od początku stawialiśmy na przystępność dokumentacji i jasne kryteria oceny. Ogromnie doceniamy wysiłek i pomysłowość wszystkich agencji, które zdecydowały się wziąć udział w przetargu. Poziom był naprawdę wysoki, ale to właśnie agencja Endless zaproponowała najbardziej spójną i przejrzystą koncepcję kampanii” – mówi Olga Grabowska, dyrektorka Biura Komunikacji Ministerstwa Cyfryzacji.
Kampania, którą przygotuje Endless, rozpocznie się w pierwszym kwartale 2026 roku. Akcja ma zachęcać różne grupy odbiorców do rozwijania kompetencji cyfrowych oraz podkreślać znaczenie uczenia się przez całe życie w kontekście dynamicznych zmian technologicznych.
Działania obejmą pięć obszarów: kompetencje cyfrowe obywateli, cyfrowe kompetencje zawodowe, specjaliści ICT, kobiety w ICT, wiedza w zakresie cyberbezpieczeństwa u przedsiębiorców i osób zarządzających. Agencja zajmie się m.in. przygotowaniem koncepcji kampanii oraz produkcją materiałów kreatywnych do emisji.
Ministerstwo Cyfryzacji jest jeszcze w trakcie realizacji przetargu na dom mediowy, który będzie odpowiedzialny za zakup mediów do tej kampanii. (mb)


