poniedziałek, 8 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościWiadomościMinisterstwo Cyfryzacji wznawia kampanię o dezinformacji

Ministerstwo Cyfryzacji wznawia kampanię o dezinformacji

Ministerstwo Cyfryzacji wznawia ogólnopolską kampanią społeczną, która ma przeciwdziałać dezinformacji. Resort chce w ten sposób edukować społeczeństwo z zakresu weryfikowania źródeł i odpowiedzialnego zarządzania informacją.

Ministerstwo Cyfryzacji wraz z NASK chcą zachęcać użytkowników internetu do sprawdzania źródeł przed dalszym udostępnieniem informacji. Przestrzegają także, że fałszywa wiadomość może w krótkim czasie dotrzeć do tysięcy odbiorców, a w konsekwencji wywołać skrajne emocje i zachwiać wiarygodnością instytucji publicznych. Organ podkreśla, że w dobie internetu każdy obywatel może włączyć się do walki z dezinformacją.

W ramach kampanii ponownie udostępniono dwa spoty. Pierwszy zatytułowany jest „Jak nie dać się trollom?” i pokazuje szybkość rozprzestrzeniania się dezinformacji oraz emocje, jakie wywołuje ona u odbiorców. Wideo „Nie bądź internetowym trollem” podkreśla wagę, jaką niosą ze sobą słowa. Przekaz wzmacniają materiały edukacyjne, które dostępne są na stronie nask.pl/dezinfo. Tam również można zgłaszać przypadki dezinformacji.

Decyzja o wznowieniu kampanii podyktowana była zwiększoną aktywnością działań o charakterze dezinformacyjnym w ostatnich tygodniach. Ministerstwo Cyfryzacji podkreśla, że „świadome korzystanie z informacji stanowi dziś kluczowy element bezpieczeństwa państwa”.

Czytaj więcej: Jak wywiad Angeli Merkel stał się źródłem dezinformacji o Polsce

Kampania ponownie rozpoczęła się 17 października 2025 roku i potrwa do 16 listopada. Spoty będą emitowane w największych stacjach telewizyjnych w Polsce. (km)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj