piątek, 5 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościWiadomości„Mistrzu, zwolnij” – PZU rusza z nową, ogólnopolską kampanią

„Mistrzu, zwolnij” – PZU rusza z nową, ogólnopolską kampanią

Firma ubezpieczeniowa PZU z początkiem września 2025 roku rozpoczęła kampanię skierowaną do kierowców „Mistrzu, zwolnij”.

Jednym z elementów kampanii jest spot wideo w reżyserii Jana Komasy wyprodukowany w trzech wersjach przez Papaya Films. Będzie emitowany w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych (TVP, TVN, Polsat, stacje tematyczne), digitalu i w kinach w całej Polsce.

„W filmie znalazły się m.in. ujęcia stworzone z wykorzystaniem AI oraz zrealizowane w studiu wirtualnym, gdzie odtworzyliśmy zarówno miejskie lokacje, jak i krajobrazy Helu i Bieszczad. Sporym wyzwaniem okazała się także sama tematyka spotu – naszym celem było uwrażliwienie widzów na ryzykowne zachowania kierowców i ich potencjalne konsekwencje, przy jednoczesnym unikaniu zbyt dosłownego czy brutalnego przekazu. Mam nadzieję, że efekt naszej pracy przyczyni się do zwiększenia świadomości i realnie wpłynie na poprawę bezpieczeństwa na drodze” – powiedział Łukasz Kołtunowicz z Papaya Films, producent kampanii.

Od 18 sierpnia 2025 roku, w ramach kampanii teaserowej, w sąsiedztwie najważniejszych dróg i popularnych tras wakacyjnych, można zobaczyć billboardy, które wprost przypominają kierowcom, że najbardziej ryzykowna część podróży to często ostatnie kilometry przed celem. Łącznie w miejscach o wzmożonym ruchu na terenie całej Polski znajduje się ponad 100 wielkoformatowych nośników.

Partnerem akcji „Mistrzu, zwolnij” jest policja. W ramach współpracy w czasie kontroli drogowych w całej Polsce funkcjonariusze będą wręczać kampanijne naklejki i ulotki oraz edukować kierowców na temat bezpiecznej jazdy. Naklejki będą również rozdawać agenci oraz pracownicy oddziałów PZU. Do kierowców ma trafić łącznie milion naklejek.

Dodatkowo PZU będzie realizować działania aktywizujące. Zwycięzcy internetowego konkursu będą mogli sprawdzić i udoskonalić swoje umiejętności jazdy samochodem na torze bezpiecznej jazdy, a po ulicach Warszawy i okolicznych miejscowości będzie jeździć specjalnie oznaczone auto poruszające się dokładnie z prędkością dozwoloną przez przepisy.

„Jako Grupa PZU od lat angażujemy się w działania, które mają realny wpływ na życie i zdrowie uczestników ruchu drogowego. Dziś, 10 lat po ogromnym sukcesie kampanii »Kochasz? Powiedz STOP wariatom drogowym«, z dumą prezentujemy nową kampanię społeczną »Mistrzu, zwolnij«, której celem jest zwrócenie uwagi na problem nadmiernej prędkości i ryzykownych zachowań za kierownicą. Jak pokazują policyjne dane, do większości wypadków dochodzi, gdy warunki na drodze są sprzyjające. Dlatego chcemy przypomnieć polskim kierowcom, jak ważne są za kierownicą wyobraźnia i zdrowy rozsądek. Ta kampania jest o nas, ponieważ wielu z nas zdarza się być takim »mistrzem kierownicy«” – podsumowała Marta Strzyżewska, dyrektor biura marketingu PZU.

Za koncepcję kreatywną odpowiada agencja 2012. Kampania potrwa do końca września. (ko)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj