Ministerstwo Cyfryzacji ruszyło z wakacyjną akcją promującą aplikację mObywatel. Celem kampanii „Z mObywatelem wakacje są łatwiejsze” jest pokazanie, w jaki sposób aplikacja może ułatwiać wypoczynek. Działania promocyjne rozpoczęły się 7 lipca 2025 roku i potrwają do końca sierpnia.
Oś kampanii stanowią trzy spoty promocyjne. W materiałach zaprezentowano funkcje mObywatela, które szczególnie mogą przydać się na wakacjach. Wśród nich znalazły się m.in. możliwość potwierdzenia tożsamości w podróży (mDowód) oraz przysługujących zniżek (legitymacje emeryta-rencisty, legitymacja studencka, Karta Dużej Rodziny), a także sprawdzenie stanu technicznego autokaru (funkcja Bezpieczny autobus).
Kampania „Z mObywatelem wakacje są łatwiejsze” to rozwinięcie rozpoczętej w listopadzie 2024 roku kampanii „mObywatel ma łatwiej”. W poprzednich odsłonach promowano m.in. mDowód oraz usługi związane z udziałem w wyborach prezydenckich, zastrzeganie numeru PESEL czy możliwość zgłaszania incydentów w internecie i otrzymywania powiadomień o zagrożeniach w funkcji Bezpiecznie w sieci. Jak przekazują inicjatorzy, w ramach oszczędności wykorzystano ujęcia wideo i sesje zdjęciowe z poprzedniej odsłony kampanii „Z mObywatelem wybory są łatwiejsze”.
Kampania promocyjna „Z mObywatelem wakacje są łatwiejsze” obejmuje również reklamy display, które będą emitowane w platformach Google’a i Mety do końca sierpnia.
Wakacyjna akcja finansowana jest ze środków Unii Europejskiej i stanowi część projektu „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych”.
Za koncepcję kreatywną kampanii i produkcję materiałów reklamowych odpowiada agencja GoldenSubmarine. (ko)


