sobota, 13 lipca, 2024
Strona głównaAktualnościMonstrancja za 90 tys. zł jako ekwiwalent działań PR?

Monstrancja za 90 tys. zł jako ekwiwalent działań PR?

Port Gdynia, spółka skarbu państwa, sfinansował monstrancję wykorzystywaną przez kościół pod wezwaniem Najświętszej Maryi Panny Królowej Polski w Gdyni. Wyborcza.pl podaje, że jej koszt wynosił 90 tys. zł, a wspomniane przedsiębiorstwo poniosło go w zamian za „świadczenia kształtujące wizerunek Zarządu”.

Informacja, według której to Port Gdynia zakupił monstrancję, znajduje się na przykutej do niej tabliczce. Biuro prasowe spółki w odpowiedzi na prośbę o komentarz poinformowało portal wyborcza.pl, że naczynie liturgiczne było „świadczeniem rzeczowym” przekazanym w zamian za „świadczenia”, „których wartość została wyliczona jako ekwiwalentna”.

„Na podstawie czego wylicza się takie rzeczy w przypadku działań Kościoła?” – zastanawia się w tekście źródłowym Wiesław Gałązka, ekspert od komunikacji społecznej z Dolnośląskiej Szkoły Wyższej. „Pewne działania PR-owe mają swój ekwiwalent reklamowy wyliczany przez firmy badające rynek (…). Czy chodzi o liczbę mszy w intencji zarządu? Liczbę zmówionych pacierzy? Jaką formę miały działania kształtujące wizerunek zarządu portu?” – stawia pytania ekspert. Gałązka dziwi się też, że monstrancja – jak wynika z komunikatu biura prasowego, miałaby promować tylko zarząd spółki, a nie jej całość. (mp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj