.

 

„Mowa miłości” – Outriders chce poprawić stan debaty publicznej

dodano: 
07.10.2019
komentarzy: 
1

3 października 2019 roku wystartowała kampania społeczna „Mowa miłości”, organizowana przez serwis internetowy Outriders. Celem akcji jest przywrócenie wzajemnego szacunku, zrozumienia i chęci rozmowy w dyskusji publicznej.

Kampania rozpoczęła się od opublikowania pytania do obserwatorów „Gdybyście mogli ulepszyć coś w debacie publicznej, co by to było?” na instagramowym profilu Outriders. Następnego dnia na Instagramie pojawiły się GIF-y #MowaMilosci, które mają zachęcić użytkowników do dzielenia się swoimi przemyśleniami na temat stanu polskiej debaty publicznej.

Źródło: instagram.com/outrid3rs

„Naszą intencją jest chęć spróbowania innego podejścia do problemu mowy nienawiści. Zamiast robić akcje antyhejtowe, zdecydowaliśmy się pójść w stronę pozytywną i zaprezentować nowy sposób rozmowy – zmienić język. Dla tej nowej semantyki przygotowaliśmy narzędzie – słownik GIF-ów” – mówi Jakub Górnicki, współzałożyciel Outriders.

Czytaj także: „#StopMowieNienawiści” – Wirtualna Polska rozpoczyna kampanię społeczną

Źródło: instagram.com/outrid3rs

Organizatorzy zdecydowali się prowadzić kampanię jedynie na Instagramie, ponieważ ich zdaniem „jest to jedna z najbardziej angażujących i przykuwających uwagę form komunikacji”. Twórcy zwracają również uwagę, że do tej pory w Polsce nie było kampanii realizowanej w całości w tym portalu społecznościowym. Uważają również, że akcja jest innowacyjna, ponieważ opiera się jedynie na GIF-ach. „Postanowiliśmy wykorzystać GIF stickery, bo to narzędzie, z którego korzystamy wszyscy. GIF-y są uniwersalne i zrozumiałe nawet mimo dzielących nas różnic kulturowych czy geograficznych, a do tego dobrze nam się kojarzą. Takie właśnie skojarzenia powinniśmy mieć z debatą publiczną, powinniśmy chcieć rozmawiać i wymieniać się poglądami” – tłumaczy Anna Górnicka, redaktor naczelna Outriders. Początkowo opublikowano pięć animacji, jednak dzięki zaangażowaniu internautów i ich propozycjom codziennie będzie pojawiać się nowa naklejka. Za stworzenie GIF-ów odpowiada graficzka pod pseudonimem Pani Krysia.

Źródło: instagram.com/outrid3rs

Organizatorzy zachęcają do udziału w akcji twórców internetowych i inne redakcje. Do tej pory zaangażowali się w nią m.in. magazyn „Dwutygodnik”, influencerka Nishka oraz influencer Troyann.

Kampania ma zakończyć się tydzień po wyborach parlamentarnych (które odbędą się 13 października 2019 roku), jednak twórcy zaznaczają, że jest to eksperyment i wraz z zaangażowaniem społeczności mogą pojawiać się nowe działania. (ak)

Zdjęcie główne: instagram.com/outrid3rs

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin