Włosi rozpoczęli właśnie kampanię społeczną, której celem jest walka z medycznymi fake newsami – opisuje wprost.pl. Głównym elementem akcji są nagrobki z hasłami takimi jak „Nie zaszczepili mnie ze strachu przed autyzmem”, „Kupiłem cudowny lek w sieci” czy „Leczyłem raka sodą oczyszczoną” – czytamy.
Kampania, za którą odpowiedzialna jest włoska Izba Lekarska FNOMCeO, prowadzona jest pod hasłem „Bzdura wpędzi nas do grobu?”. Jak czytamy, jej celem jest uświadomienie społeczeństwa, że nie wszystkie wiadomości na temat chorób i metod leczenia znalezione w internecie są wiarygodne, a niektóre terapie są nieskuteczne czy nawet groźne dla zdrowia.
W ramach kampanii powstały billboardy, przedstawiające nagrobki, na których umieszczono wspominane napisy, a obok nich apel lekarzy: „Uważaj na fałszywe informacje w sieci. Zawsze pytaj lekarza” – podaje źródło. Nagrobki są też udostępniane w mediach społecznościowych – czytamy dalej. (mb)


