Nagrody Innovation 2025 zostały wręczone. 9 złotych, 18 srebrnych i 10 brązowych statuetek oraz nagrody specjalne – to tegoroczny bilans zwycięzców w konkursie wyróżniającym przełomowe projekty z obszaru biznesu, komunikacji i mediów, organizowanym przez SAR. Reklamodawcą roku został McDonald’s Polska, agencją komunikacyjną roku DDB Warszawa, a agencją mediową OMD Group.
26 listopada 2025 roku, podczas uroczystej gali w warszawskim Multikinie Złote Tarasy, poznaliśmy tegorocznych laureatów konkursu Innovation.
Skład oceniający projekty
Projekty zgłoszone do konkursu oceniło jury pod przewodnictwem Kamili Cichockiej – CMO Central Europe – Microsoft. W jego skład weszło 40 liderek i liderów agencji kreatywnych i mediowych, firm technologicznych, mediów oraz świata marketingu.
Pracami poszczególnych grup jurorskich kierowali: Adam Nitecki, General Manager E-commerce w L’Oréal (Innowacje w Biznesie), Tomasz Misiukiewicz, Co-founder i Creative Director w Przestrzeni (Innowacje w Komunikacji) oraz Małgorzata Niska, Head of Media Strategy w Dentsu Polska (Innowacje w Mediach).
Zdobywców wszystkich 37 nagród Innovation 2025 można poznać na stronie.
Poniżej prezentujemy najważniejsze rozstrzygnięcia.
Najbardziej innowacyjni 2025
W tym roku skład jurorski wyróżnił nagrodami „Best off Innovation” dwa projekty. Pierwszy z nich, zwycięzca w kategorii Charity of the Year, to „Flood-made Billboards”, stworzony przez Saatchi&Saatchi, Prodigious i MSL dla Stowarzyszenia „Psia Brać”. To kampania, która po katastrofalnej powodzi zamieniła zniszczone ściany schronisk w poruszające instalacje z wizerunkami psów, zwracając uwagę mediów i darczyńców oraz zbierając 210 tys. zł na ich odbudowę.
Czytaj więcej: „Woda opadła, psy zostały”. Rusza akcja pomocowa dla bezdomnych zwierząt
„Czasem innowacja rodzi się tam, gdzie wszystko wydaje się stracone. Tam, gdzie jedni widzą ruinę, inni dostrzegają szansę – szansę, by opowiedzieć historię, która poruszy serca i zmieni rzeczywistość. Zamiast traktować zniszczenie jako symbol bezsilności, ten projekt przekształcił je w potężne medium, które poruszyło opinię publiczną i zainspirowało do działania” – powiedziała w swojej laudacji Kamila Cichocka.
Z kolei druga nagroda, Innovation of the Year, trafiła do SFM Soft za „SafeMe – aplikację mobilną ochrony osobistej”.
„To rozwiązanie otwiera nową kategorię usług i zmienia sposób, w jaki myślimy o bezpieczeństwie […] Wprowadza systemową zmianę, od reakcji do prewencji, redefiniując standardy odpowiedzialności i poczucia bezpieczeństwa. 14 tysięcy użytkowników, tysiące interwencji, milionowe zasięgi w mediach. To dowód, że innowacja może realnie ratować życie. Wizja, która demokratyzuje dostęp do ochrony i buduje kulturę bezpieczeństwa” – tłumaczyła decyzję jury Kamila Cichocka.

Liderzy w swoich kategoriach
Tytuł Agencji Mediowej Roku trafił do OMD Group, a Agencją Komunikacyjną Roku została DDB Warszawa. Nagrodę Reklamodawcy Roku otrzymał McDonald’s. Poniżej prezentujemy top 5 wszystkich zestawień.
Agencja Mediowa Roku:
- OMD Group – 26,5 pkt.
- EssenceMediacom Polska – 9,5 pkt.
- Spark Foundry – 5,5 pkt.
- Zenith Polska – 5 pkt.
- MullenLowe Media 3 pkt.
Agencja Komunikacyjna Roku:
- DDB Warszawa – 37 pkt.
- Saatchi@Saatchi – 20 pkt.
- Przestrzeń – 18 pkt.
- VML – 17,5 pkt.
- MLS – 17 pkt.
Reklamodawca Roku:
- McDonald’s Polska – 24 pkt.
- DECATHLON POLSKA – 14 pkt.
- SFM Soft – 12 pkt.
- Igorilla/Mata – 9 pkt.
- TechNovator/Reckitt Benckiser/Answear – 8 pkt.
Nagrody Game Changer
W tegorocznej edycji wręczono także nagrody specjalne Game Changer, które podkreślają inicjatywy mające wyjątkowy wpływ na branżę.
Człowiekiem Roku został profesor nauk fizycznych Andrzej Dragan – popularyzator nauki i artysta.
„Działalność naukową, edukacyjną i artystyczną Profesora Dragana łączy to samo podejście: odwaga, gotowość do eksperymentowania i podważanie status quo. Profesor przypomina nam, że w świecie pełnym zmian warto kierować się ciekawością. Zachęca, by robić swoje – tak jak on – bez „zawsze”, „nigdy” i „na pewno”, z otwartością na przyszłość” – mówiła, wręczając statuetkę Ania Podskarbi – Członkini Komitetu Innovation, Growth Director WPP Media.

Firmą Roku została wybrana Żabka. W swojej laudacji Marta Szufranowicz – Członkini Komitetu Innovation, Strategy & Growth Director – GONG zwróciła uwagę na to, jak wyjątkowo marka rozumie i wdraża innowacje: „[…] nagradzamy firmę, która innowacje demokratyzuje, dając do nich dostęp milionom swoich klientów. Ma ducha start-upu, nie bojąc się nowości i zmian, choć skala działań zupełnie start-upu nie przypomina. Tylko w tym roku mogliśmy obserwować szereg zmian. Od rozwinięcia swojej oferty e-commercowej, rozszerzenia funkcjonalności aplikacji, po wprowadzenie oferty gastronomicznej w ekspresowym tempie i ogromnej skali. Udowadniają, że da się szybciej, bliżej i wygodniej i to cały czas nie wygląda jak ich ostatnie słowo”.
Wydarzeniem Roku zostało ogłoszone „Pospolite ruszenie AI”, czyli masowy, oddolny zwrot społeczeństwa w stronę zdobywania kompetencji związanych ze sztuczną inteligencją. Obejmuje szybki rozwój otwartych programów szkoleniowych – takich jak AIDEAS czy Umiejętności Jutra – które przyciągają dziesiątki tysięcy osób i realnie podnoszą poziom wiedzy technologicznej w kraju.
PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu Innovation.


