Najbardziej opiniotwórcze media października, prowadzą: prasa, radio i TV

dodano: 
24.11.2014
komentarzy: 
0

Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita i stacja radiowa RMF FM były najczęściej cytowanymi mediami w październiku 2014 r. - wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. Kolejne miejsca zajęły: stacja telewizyjna TVN24 i tygodnik Wprost. W październiku najczęściej poruszanymi tematami w cytowanych mediach były: wypowiedź Radosława Sikorskiego na temat rozmów Władimira Putina i Donalda Tuska, sytuacja na Ukrainie oraz wybory samorządowe. Często pojawiały się również komentarze i informacje na temat afery szpiegowskiej oraz tragedii w kopalni Mysłowice-Wesoła i w Katowicach.

 

Prasa

W rankingu najczęściej cytowanych mediów pierwsze miejsce zajęła Gazeta Wyborcza. Na drugiej pozycji znalazła się Rzeczpospolita, na trzeciej – tygodnik Wprost.

Wśród najczęściej cytowanych tygodników i dwutygodników pierwsze miejsce zajął Wprost. Natomiast miesięcznikiem, na który najczęściej powoływały się inne media był Forbes.

 

 

 

Telewizja

W kategorii stacje telewizyjne, najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie TVN24.

Radio

Spośród rozgłośni radiowych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie RMF FM.

 

Portale internetowe

Wśród najczęściej cytowanych portali na pierwszym miejscu sklasyfikowano tvn24.pl oraz onet.pl.

 

Media ekonomiczne

Najczęściej przywoływanym prasowym medium ekonomicznym był Puls Biznesu. Najczęściej cytowanym portalem został bankier.pl, a telewizją – TVN 24 Biznes i Świat.

Media regionalne

Dziennik Polski był w analizowanym czasie najczęściej cytowanym medium regionalnym.

METODOLOGIA:

Badanie przeprowadzono na podstawie 4792 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 do 31 października 2014 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 4857 razy (3149 razy w prasie, 994 w telewizji i 714 w radiu).

 

Analiza obejmuje ponad 900 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN CNBC, TVN TURBO, POLSAT, Polsat News, TV BIZNES, TV4) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Radio PiN, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM).

Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji, w których pojawiały się nazwy mediów:

  • prasowych,
  • portali internetowych,
  • stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.

 

UWAGA: Badanie nie obejmuje cytowań opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin