Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
0:00
-:--
1x
Szybkość odtwarzania
0.5
0.6
0.7
0.8
0.9
1
1.1
1.2
1.3
1.5
2
„Nie mieszasz, jesteś w porządku” – kampania, która ma zachęcać do segregacji bioodpadów. 9 czerwca 2025 roku wystartowała kampania społeczna „nie mieszasz, jesteś w porządku”. bioodpady.pl, firma zajmująca się przetwarzaniem odpadów biodegradowalnych, ruszyło z misją uporządkowania wiedzy o segregacji bioodpadów kuchennych. jak podkreślają organizatorzy akcji, okazuje się, że jedynie 45 proc. polek i polaków wie, że segregacja bioodpadów jest obowiązkowa*, choć przepisy obowiązują w całym kraju od początku 2021 roku. twórcy kampanii postanowili podnieść poziom wiedzy w tym obszarze. zdecydowali się oni jednak odejść od powszechnej praktyki towarzyszącej edukacji ekologicznej – zamiast zwyczajowego straszenia konsekwencjami, postawili na budowanie poczucia sprawczości i dumy wśród tych, którzy na co dzień dbają o segregację. kampania wykorzystuje także jeszcze jeden ważny aspekt – a mianowicie fakt, że polacy nie lubią marnować jedzenia. jak wynika z raportu opracowanego przez bioodpady.pl, co trzecia osoba złości się na siebie, gdy musi wyrzucić resztki, a co piąta czuje smutek lub frustrację. te silne emocje organizatorzy chcą przekuć w pozytywne działanie. „nie chcieliśmy straszyć, moralizować, łączyć bioodpadów z szerszymi problemami ekologicznymi. chcieliśmy skupić się wyłącznie na odpadach kuchennych i pokazać jak dużo dobra można zrobić tylko tym, że wrzuci się je do właściwego kosza” – wyjaśniają twórcy inicjatywy. w prowadzonej komunikacji twórcy akcji chcieli przede wszystkim skupić się na pozytywnym przekazie opartym na konkretnych korzyściach. hasło kampanii „nie mieszasz, jesteś w porządku” ma podkreślać, że dzięki segregacji „jest się w porządku” nie tylko w sensie dosłownym, lecz także metaforycznie – z samym sobą, zasadami i środowiskiem. centralnym elementem jest spot w konwencji paradokumentu. „odejście od tradycyjnego formatu reklamowego i wykorzystanie tej stylistyki pozwoliło wprowadzić świeżość i humor, ale też uświadomić, że problemy z segregacją są bliskie każdemu z nas” – podkreślają inicjatorzy akcji. w kampanii wykorzystano różnorodne kanały dotarcia do odbiorców – zarówno online, jak i offline. przewidziano publikacje w mediach i social mediach, a także zaplanowano współprace z influencerami specjalizującymi się w tematyce ekologicznej i zero waste. istotną częścią kampanii są także plakaty autorstwa ilustratora karola banacha, które będzie można zobaczyć w przestrzeni miejskiej na słupach, przystankach oraz na ekranach w komunikacji miejskiej w warszawie. artysta stworzył serię, która ma na celu wprowadzić odbiorców w dobry nastrój, a jednocześnie w prosty i jasny sposób zachęcić do segregacji. (kn). * raport z badania bioodpady.pl: „zmieszani w kwestii bioodpadów. co polski i polacy wiedzą o kuchennych odpadach bio?”.
9 czerwca 2025 roku wystartowała kampania społeczna „Nie mieszasz, jesteś w porządku”. Bioodpady.pl, firma zajmująca się przetwarzaniem odpadów biodegradowalnych, ruszyło z misją uporządkowania wiedzy o segregacji bioodpadów kuchennych.
Jak podkreślają organizatorzy akcji, okazuje się, że jedynie 45 proc. Polek i Polaków wie, że segregacja bioodpadów jest obowiązkowa*, choć przepisy obowiązują w całym kraju od początku 2021 roku. Twórcy kampanii postanowili podnieść poziom wiedzy w tym obszarze. Zdecydowali się oni jednak odejść od powszechnej praktyki towarzyszącej edukacji ekologicznej – zamiast zwyczajowego straszenia konsekwencjami, postawili na budowanie poczucia sprawczości i dumy wśród tych, którzy na co dzień dbają o segregację.
Kampania wykorzystuje także jeszcze jeden ważny aspekt – a mianowicie fakt, że Polacy nie lubią marnować jedzenia. Jak wynika z raportu opracowanego przez bioodpady.pl, co trzecia osoba złości się na siebie, gdy musi wyrzucić resztki, a co piąta czuje smutek lub frustrację. Te silne emocje organizatorzy chcą przekuć w pozytywne działanie. „Nie chcieliśmy straszyć, moralizować, łączyć bioodpadów z szerszymi problemami ekologicznymi. Chcieliśmy skupić się wyłącznie na odpadach kuchennych i pokazać jak dużo dobra można zrobić tylko tym, że wrzuci się je do właściwego kosza” – wyjaśniają twórcy inicjatywy.
W prowadzonej komunikacji twórcy akcji chcieli przede wszystkim skupić się na pozytywnym przekazie opartym na konkretnych korzyściach. Hasło kampanii „Nie mieszasz, jesteś w porządku” ma podkreślać, że dzięki segregacji „jest się w porządku” nie tylko w sensie dosłownym, lecz także metaforycznie – z samym sobą, zasadami i środowiskiem.
Centralnym elementem jest spot w konwencji paradokumentu. „Odejście od tradycyjnego formatu reklamowego i wykorzystanie tej stylistyki pozwoliło wprowadzić świeżość i humor, ale też uświadomić, że problemy z segregacją są bliskie każdemu z nas” – podkreślają inicjatorzy akcji.
W kampanii wykorzystano różnorodne kanały dotarcia do odbiorców – zarówno online, jak i offline. Przewidziano publikacje w mediach i social mediach, a także zaplanowano współprace z influencerami specjalizującymi się w tematyce ekologicznej i zero waste.
Istotną częścią kampanii są także plakaty autorstwa ilustratora Karola Banacha, które będzie można zobaczyć w przestrzeni miejskiej na słupach, przystankach oraz na ekranach w komunikacji miejskiej w Warszawie. Artysta stworzył serię, która ma na celu wprowadzić odbiorców w dobry nastrój, a jednocześnie w prosty i jasny sposób zachęcić do segregacji. (kn)
* Raport z badania bioodpady.pl: „Zmieszani w kwestii bioodpadów. Co Polski i Polacy wiedzą o kuchennych odpadach bio?”
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności
Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
„Nie mieszasz, jesteś w porządku” – kampania, która ma zachęcać do segregacji bioodpadów. 9 czerwca 2025 roku wystartowała kampania społeczna „nie mieszasz, jesteś w porządku”. bioodpady.pl, firma zajmująca się przetwarzaniem odpadów biodegradowalnych, ruszyło z misją uporządkowania wiedzy o segregacji bioodpadów kuchennych. jak podkreślają organizatorzy akcji, okazuje się, że jedynie 45 proc. polek i polaków wie, że segregacja bioodpadów jest obowiązkowa*, choć przepisy obowiązują w całym kraju od początku 2021 roku. twórcy kampanii postanowili podnieść poziom wiedzy w tym obszarze. zdecydowali się oni jednak odejść od powszechnej praktyki towarzyszącej edukacji ekologicznej – zamiast zwyczajowego straszenia konsekwencjami, postawili na budowanie poczucia sprawczości i dumy wśród tych, którzy na co dzień dbają o segregację. kampania wykorzystuje także jeszcze jeden ważny aspekt – a mianowicie fakt, że polacy nie lubią marnować jedzenia. jak wynika z raportu opracowanego przez bioodpady.pl, co trzecia osoba złości się na siebie, gdy musi wyrzucić resztki, a co piąta czuje smutek lub frustrację. te silne emocje organizatorzy chcą przekuć w pozytywne działanie. „nie chcieliśmy straszyć, moralizować, łączyć bioodpadów z szerszymi problemami ekologicznymi. chcieliśmy skupić się wyłącznie na odpadach kuchennych i pokazać jak dużo dobra można zrobić tylko tym, że wrzuci się je do właściwego kosza” – wyjaśniają twórcy inicjatywy. w prowadzonej komunikacji twórcy akcji chcieli przede wszystkim skupić się na pozytywnym przekazie opartym na konkretnych korzyściach. hasło kampanii „nie mieszasz, jesteś w porządku” ma podkreślać, że dzięki segregacji „jest się w porządku” nie tylko w sensie dosłownym, lecz także metaforycznie – z samym sobą, zasadami i środowiskiem. centralnym elementem jest spot w konwencji paradokumentu. „odejście od tradycyjnego formatu reklamowego i wykorzystanie tej stylistyki pozwoliło wprowadzić świeżość i humor, ale też uświadomić, że problemy z segregacją są bliskie każdemu z nas” – podkreślają inicjatorzy akcji. w kampanii wykorzystano różnorodne kanały dotarcia do odbiorców – zarówno online, jak i offline. przewidziano publikacje w mediach i social mediach, a także zaplanowano współprace z influencerami specjalizującymi się w tematyce ekologicznej i zero waste. istotną częścią kampanii są także plakaty autorstwa ilustratora karola banacha, które będzie można zobaczyć w przestrzeni miejskiej na słupach, przystankach oraz na ekranach w komunikacji miejskiej w warszawie. artysta stworzył serię, która ma na celu wprowadzić odbiorców w dobry nastrój, a jednocześnie w prosty i jasny sposób zachęcić do segregacji. (kn). * raport z badania bioodpady.pl: „zmieszani w kwestii bioodpadów. co polski i polacy wiedzą o kuchennych odpadach bio?”.