Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
0:00
-:--
1x
Szybkość odtwarzania
0.5
0.6
0.7
0.8
0.9
1
1.1
1.2
1.3
1.5
2
„Przemoc w internecie zostawia niewidzialne rany”. Rusza kampania o cyberprzemocy. 18 stycznia 2021 roku, w blue monday, ruszyła kampania „przemoc w internecie zostawia niewidzialne rany”, poświęcona problemowi cyberprzemocy wśród młodych osób. akcja została zorganizowana przez ekspertów ze stowarzyszenia sos wioski dziecięce i państwowego instytutu badawczego nask. dowiadujemy się, że prawie „połowa polskich nastolatków doświadczyła agresji w internecie”, a dodatkowo czytamy, że 39 proc. z nich nikomu o tym nie powiedziało. organizatorzy kampanii starają się podpowiedzieć na pytanie dlaczego. inicjatorzy przekazują też, że przemoc w internecie dotyczy rasizmu, wyśmiewania wyglądu, pochodzenia czy poglądów, ale źródłem problemów jest również „zmiana języka, którym posługujemy się na co dzień do opisywania otaczających nas zjawisk” i „normalizacja agresji i przemocy w sieci”. celem kampanii jest podnoszenie świadomości rodziców na temat cyberzagrożeń, zmiana ich postaw oraz przekonanie, że obecny czas, w którym tak wiele czynności życiowych sprowadza się do internetu, wymaga obecności i nadzoru opiekunów. czytamy bowiem, że w przeciwnym razie „sieć może być bardzo niebezpieczną przestrzenią”. „w naszej kampanii chcemy powiedzieć, że słowa w internecie są jak niewidzialne naboje: nie powodują realnych siniaków, złamań czy okaleczeń, ale zostają po nich ślady w postaci lęków, samookaleczeń, depresji” – mówi anna choszcz-sendrowska, przedstawicielka sos wiosek dziecięcych w polsce. „dla dzieci przykra wiadomość, skierowana do koleżanki z klasy, okraszona skrótem: xd to jedynie żart, często nie zdają sobie sprawy, że dla niektórych ich kolegów to może być głęboka rana. dorośli widzą dopiero skutki agresji, ale nie zawsze łączą je z przemocą w internecie, która często pozostaje niewidzialna i niesłyszalna. naszym celem jest głośny sprzeciw przeciw normalizacji przemocy, bo to, co kiedyś było obrazoburcze, dziś już nikogo nie wzrusza. na więcej pozwalają sobie w internecie zarówno dorośli, jak i dzieci” – tłumaczy i dodaje, że przemoc i agresja nigdy „nie były tak dostępne jak dzisiaj”. nask podaje, że 49 proc. nastolatków doświadczyło agresji słownej w internecie, a 47 proc. uważa, że w sieci dominuje agresja i nietolerancja. młodzi użytkownicy przyznają też, że w sieci są poniżani (19 proc.), zastraszani (14 proc.), a 12 proc. z nich mówi, że doświadczyło rozpowszechniania na swój temat fałszywych informacji. „niepokoi również fakt, że dzieci rzadko proszą dorosłych o pomoc” – zaznacza agnieszka żeglińska, dyrektor ds. rozwoju społeczeństwa informacyjnego w nask. „i właśnie m.in. z tego powodu przemoc w internecie staje się niewidzialnym zjawiskiem. dzieci są tam nie tylko poniżane czy obrażane, ale są również narażone na szkodliwe treści, niedostosowane do ich wieku czy emocjonalnego rozwoju” – wyjaśnia. stowarzyszenie sos wioski dziecięce w swoich przekazach chce zachęcić nastolatków, by w sytuacji poczucia zagrożenia nie obawiali się o poinformowaniu o tym dorosłych, a z kolei rodziców przekonuje do zapoznania się z tematem cyberprzemocy i bycia bardziej uważnymi na zachowania swoich dzieci w internecie. elementem kampanii są działania outdoorowe. 18 stycznia 2021 roku, czyli w blue monday (najbardziej depresyjny dniu roku) na wielkim interaktywnym ekranie w warszawie (przy placu unii lubelskiej) pojawił się plakat kampanii przedstawiający dzieci z binarnymi, internetowymi ranami i siniakami, które internauci mogą zmniejszyć przez wejście na specjalną stronę internetową dząc jestemzsos.org lub oznaczając akcję w mediach społecznościowych przy użyciu hashtagu: #jestemzsos. do działania zapraszają młodzi twórcy internetowi, tacy jak maria jeleniewska, kinga sawczuk, kuba norek czy marlena sojka. na stronie www można znaleźć także informacje o tym, jak rozmawiać z dzieckiem o cyberprzemocy oraz jak zgłosić się do edukacyjnej akcji #jestemzsos, czyli projektu, który promuje empatię i szerzy tolerancyjne postawy. kampanię wspiera też spot reklamowy. ogólnopolska kampania prowadzona będzie do lutego 2021 roku. za przygotowanie koncepcji kreatywnej i strategii odpowiada agencja vmly&r poland, a za produkcję papaya films, badi badi oraz głośno. spot wyreżyserował antek nykowski. (kd).
18 stycznia 2021 roku, w Blue Monday, ruszyła kampania „Przemoc w internecie zostawia niewidzialne rany”, poświęcona problemowi cyberprzemocy wśród młodych osób. Akcja została zorganizowana przez ekspertów ze Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce i Państwowego Instytutu Badawczego NASK
Dowiadujemy się, że prawie „połowa polskich nastolatków doświadczyła agresji w internecie”, a dodatkowo czytamy, że 39 proc. z nich nikomu o tym nie powiedziało. Organizatorzy kampanii starają się podpowiedzieć na pytanie dlaczego. Inicjatorzy przekazują też, że przemoc w internecie dotyczy rasizmu, wyśmiewania wyglądu, pochodzenia czy poglądów, ale źródłem problemów jest również „zmiana języka, którym posługujemy się na co dzień do opisywania otaczających nas zjawisk” i „normalizacja agresji i przemocy w sieci”.
Celem kampanii jest podnoszenie świadomości rodziców na temat cyberzagrożeń, zmiana ich postaw oraz przekonanie, że obecny czas, w którym tak wiele czynności życiowych sprowadza się do internetu, wymaga obecności i nadzoru opiekunów. Czytamy bowiem, że w przeciwnym razie „sieć może być bardzo niebezpieczną przestrzenią”.
„W naszej kampanii chcemy powiedzieć, że słowa w internecie są jak niewidzialne naboje: nie powodują realnych siniaków, złamań czy okaleczeń, ale zostają po nich ślady w postaci lęków, samookaleczeń, depresji” – mówi Anna Choszcz-Sendrowska, przedstawicielka SOS Wiosek Dziecięcych w Polsce. „Dla dzieci przykra wiadomość, skierowana do koleżanki z klasy, okraszona skrótem: XD to jedynie żart, często nie zdają sobie sprawy, że dla niektórych ich kolegów to może być głęboka rana. Dorośli widzą dopiero skutki agresji, ale nie zawsze łączą je z przemocą w internecie, która często pozostaje niewidzialna i niesłyszalna. Naszym celem jest głośny sprzeciw przeciw normalizacji przemocy, bo to, co kiedyś było obrazoburcze, dziś już nikogo nie wzrusza. Na więcej pozwalają sobie w internecie zarówno dorośli, jak i dzieci” – tłumaczy i dodaje, że przemoc i agresja nigdy „nie były tak dostępne jak dzisiaj”.
NASK podaje, że 49 proc. nastolatków doświadczyło agresji słownej w internecie, a 47 proc. uważa, że w sieci dominuje agresja i nietolerancja. Młodzi użytkownicy przyznają też, że w sieci są poniżani (19 proc.), zastraszani (14 proc.), a 12 proc. z nich mówi, że doświadczyło rozpowszechniania na swój temat fałszywych informacji.
„Niepokoi również fakt, że dzieci rzadko proszą dorosłych o pomoc” – zaznacza Agnieszka Żeglińska, dyrektor ds. rozwoju społeczeństwa informacyjnego w NASK. „I właśnie m.in. z tego powodu przemoc w internecie staje się niewidzialnym zjawiskiem. Dzieci są tam nie tylko poniżane czy obrażane, ale są również narażone na szkodliwe treści, niedostosowane do ich wieku czy emocjonalnego rozwoju” – wyjaśnia.
Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce w swoich przekazach chce zachęcić nastolatków, by w sytuacji poczucia zagrożenia nie obawiali się o poinformowaniu o tym dorosłych, a z kolei rodziców przekonuje do zapoznania się z tematem cyberprzemocy i bycia bardziej uważnymi na zachowania swoich dzieci w internecie.
Elementem kampanii są działania outdoorowe. 18 stycznia 2021 roku, czyli w Blue Monday (najbardziej depresyjny dniu roku) na wielkim interaktywnym ekranie w Warszawie (przy Placu Unii Lubelskiej) pojawił się plakat kampanii przedstawiający dzieci z binarnymi, internetowymi ranami i siniakami, które internauci mogą zmniejszyć przez wejście na specjalną stronę internetową dząc jestemzsos.org lub oznaczając akcję w mediach społecznościowych przy użyciu hashtagu: #JestemzSOS.
Do działania zapraszają młodzi twórcy internetowi, tacy jak Maria Jeleniewska, Kinga Sawczuk, Kuba Norek czy Marlena Sojka. Na stronie www można znaleźć także informacje o tym, jak rozmawiać z dzieckiem o cyberprzemocy oraz jak zgłosić się do edukacyjnej akcji #JestemzSOS, czyli projektu, który promuje empatię i szerzy tolerancyjne postawy. Kampanię wspiera też spot reklamowy.
Ogólnopolska kampania prowadzona będzie do lutego 2021 roku. Za przygotowanie koncepcji kreatywnej i strategii odpowiada agencja VMLY&R Poland, a za produkcję Papaya Films, Badi Badi oraz Głośno. Spot wyreżyserował Antek Nykowski. (kd)
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności
Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
„Przemoc w internecie zostawia niewidzialne rany”. Rusza kampania o cyberprzemocy. 18 stycznia 2021 roku, w blue monday, ruszyła kampania „przemoc w internecie zostawia niewidzialne rany”, poświęcona problemowi cyberprzemocy wśród młodych osób. akcja została zorganizowana przez ekspertów ze stowarzyszenia sos wioski dziecięce i państwowego instytutu badawczego nask. dowiadujemy się, że prawie „połowa polskich nastolatków doświadczyła agresji w internecie”, a dodatkowo czytamy, że 39 proc. z nich nikomu o tym nie powiedziało. organizatorzy kampanii starają się podpowiedzieć na pytanie dlaczego. inicjatorzy przekazują też, że przemoc w internecie dotyczy rasizmu, wyśmiewania wyglądu, pochodzenia czy poglądów, ale źródłem problemów jest również „zmiana języka, którym posługujemy się na co dzień do opisywania otaczających nas zjawisk” i „normalizacja agresji i przemocy w sieci”. celem kampanii jest podnoszenie świadomości rodziców na temat cyberzagrożeń, zmiana ich postaw oraz przekonanie, że obecny czas, w którym tak wiele czynności życiowych sprowadza się do internetu, wymaga obecności i nadzoru opiekunów. czytamy bowiem, że w przeciwnym razie „sieć może być bardzo niebezpieczną przestrzenią”. „w naszej kampanii chcemy powiedzieć, że słowa w internecie są jak niewidzialne naboje: nie powodują realnych siniaków, złamań czy okaleczeń, ale zostają po nich ślady w postaci lęków, samookaleczeń, depresji” – mówi anna choszcz-sendrowska, przedstawicielka sos wiosek dziecięcych w polsce. „dla dzieci przykra wiadomość, skierowana do koleżanki z klasy, okraszona skrótem: xd to jedynie żart, często nie zdają sobie sprawy, że dla niektórych ich kolegów to może być głęboka rana. dorośli widzą dopiero skutki agresji, ale nie zawsze łączą je z przemocą w internecie, która często pozostaje niewidzialna i niesłyszalna. naszym celem jest głośny sprzeciw przeciw normalizacji przemocy, bo to, co kiedyś było obrazoburcze, dziś już nikogo nie wzrusza. na więcej pozwalają sobie w internecie zarówno dorośli, jak i dzieci” – tłumaczy i dodaje, że przemoc i agresja nigdy „nie były tak dostępne jak dzisiaj”. nask podaje, że 49 proc. nastolatków doświadczyło agresji słownej w internecie, a 47 proc. uważa, że w sieci dominuje agresja i nietolerancja. młodzi użytkownicy przyznają też, że w sieci są poniżani (19 proc.), zastraszani (14 proc.), a 12 proc. z nich mówi, że doświadczyło rozpowszechniania na swój temat fałszywych informacji. „niepokoi również fakt, że dzieci rzadko proszą dorosłych o pomoc” – zaznacza agnieszka żeglińska, dyrektor ds. rozwoju społeczeństwa informacyjnego w nask. „i właśnie m.in. z tego powodu przemoc w internecie staje się niewidzialnym zjawiskiem. dzieci są tam nie tylko poniżane czy obrażane, ale są również narażone na szkodliwe treści, niedostosowane do ich wieku czy emocjonalnego rozwoju” – wyjaśnia. stowarzyszenie sos wioski dziecięce w swoich przekazach chce zachęcić nastolatków, by w sytuacji poczucia zagrożenia nie obawiali się o poinformowaniu o tym dorosłych, a z kolei rodziców przekonuje do zapoznania się z tematem cyberprzemocy i bycia bardziej uważnymi na zachowania swoich dzieci w internecie. elementem kampanii są działania outdoorowe. 18 stycznia 2021 roku, czyli w blue monday (najbardziej depresyjny dniu roku) na wielkim interaktywnym ekranie w warszawie (przy placu unii lubelskiej) pojawił się plakat kampanii przedstawiający dzieci z binarnymi, internetowymi ranami i siniakami, które internauci mogą zmniejszyć przez wejście na specjalną stronę internetową dząc jestemzsos.org lub oznaczając akcję w mediach społecznościowych przy użyciu hashtagu: #jestemzsos. do działania zapraszają młodzi twórcy internetowi, tacy jak maria jeleniewska, kinga sawczuk, kuba norek czy marlena sojka. na stronie www można znaleźć także informacje o tym, jak rozmawiać z dzieckiem o cyberprzemocy oraz jak zgłosić się do edukacyjnej akcji #jestemzsos, czyli projektu, który promuje empatię i szerzy tolerancyjne postawy. kampanię wspiera też spot reklamowy. ogólnopolska kampania prowadzona będzie do lutego 2021 roku. za przygotowanie koncepcji kreatywnej i strategii odpowiada agencja vmly&r poland, a za produkcję papaya films, badi badi oraz głośno. spot wyreżyserował antek nykowski. (kd).