Lipton w nowej kampanii przekonuje, że ich herbata to sposób na lepszy dzień. Przekaz mają wzmocnić ambasadorzy marki – Natalia Kukulska, BSK oraz Robert Makłowicz. Wspólnie podpisują się pod hasłem „Lipton. Od tego się zaczyna”.
Zaangażowanie nowych ambasadorów: wokalistki Natalii Kukulskiej, alternatywnego duetu BSK oraz kucharza i krytyka kulinarnego Roberta Makłowicza ma być sposobem na dotarcie do różnorodnych odbiorców. Mają oni podkreślać, że czarne herbaty marki to produkt, którego nie ograniczają ramy wiekowe czy geograficzne.
„Lipton to coś więcej niż herbata – to dobry początek do rozmowy, współpracy i łączenia światów, które na pierwszy rzut oka niekoniecznie do siebie pasują. W naszej najnowszej kampanii przekazujemy konsumentom komunikat, że warto zacząć swój dzień – i swoją historię – z Liptonem” – mówi Martyna Strzałka-Dembczyńska, Head of Black Segment East & South Europe.
Ambasadorzy wspólnie występują w reklamie. Robert Makłowicz przybrał tam niecodzienną rolę, gdyż pod postacią kota, któremu udzielił głosu, także pokazuje, że dzień zaczyna od herbaty. Spot utrzymany jest w metaforze snu.
Marka postanowiła wykorzystać muzyczny potencjał, który posiada trójka nowych ambasadorów. Owocem wspólnych działań Natalii Kukulskiej i BSK jest piosenka „Na start”, której premiera odbyła się 25 września. Utwór ma wywoływać emocje, łączyć ludzi, motywować i budzić nadzieję. „Piosenka mówi więc o odwadze podjęcia pierwszego kroku, o połączeniach, a także o byciu autentycznym i o tym by nie zatracić się w pędzie. Szukamy tego co nas łączy i jest dobrym punktem wyjścia – dlatego naturalnie łączy się to z rytuałem spotykania przy herbacie” – zaznacza Natalia Kukulska.
Kampania oraz zaangażowanie nowych ambasadorów ma na celu zakomunikowanie zmian, jakie zaszły w obszarze czarnych herbat. Lipton przeprowadził relaunch, w którym połączył nowoczesność i tradycję. Zmiany objęły warstwę wizualną, w tym logo, oraz strategię komunikacyjną. Celem podjętych działań jest odświeżenie wizerunku i dopasowanie do oczekiwań konsumentów. „Lipton. Od tego się zaczyna” to hasło, które stanowi podstawę nowej komunikacji.
Działania w obrębie kampanii 360 obejmują TV, VOD, digital, OOH, influencer marketing, sampling oraz działania PR. Za obsługę kampanii odpowiada agencja Enyo. (km)


