czwartek, 26 czerwca, 2025
Strona głównaAktualnościO konkursach w ZFPR

O konkursach w ZFPR

13 czerwca odbyło się zorganizowane przez ZFPR spotkanie poświęcone międzynarodowym konkursom branży PR. Swoje prezentacje przedstawili na nim Norbert Kilen, Bogdan Biniszewski oraz Paweł Grabowski. Spotkanie zostało podzielone na dwie części, z których pierwsza dotyczyła konkursów o zasięgu międzynarodowym, a druga tegorocznej edycji „Złotych Spinaczy”, konkursu organizowanego przez ZFPR.

Norbert Kilen przedstawił w skrócie najbardziej znaczące konkursy, do których mogą być także zgłaszane polskie propozycje. Wymienił Golden World Award (organizowany przez IPRA), SABRE Award (The Holmes Group), Platinum PR Award oraz Magellan Award (LACP), a także Silver Anvil i Bronze Anvil (oba organizowane przez PRSA). Kilen podkreślił, że choć wszystkie konkursy dotyczą branży PR, to jednak mają inny charakter, a zgłaszane do nich projekty są oceniane pod innym kątem. Prelegent zaakcentował znaczenie jakości samych zgłoszeń, aby wyróżniały się pozytywnie spośród wielu nadsyłanych na konkursy. Kilen stwierdził nawet, że warunkiem zdobycia nagrody jest oczywiście sam program, ale zgłoszenie jest drugim, niezbędnym elementem.

Kilen przytoczył, za członkami jury konkursu Silver Anvil, kilka najczęstszych błędów popełnianych w zgłoszeniach. Wymienił m.in. błędy w zakresie tzw. researchu, czyli przeprowadzaniu badań dla samych badań, których wyniki nie mają waloru nowości ani znaczenia w całej kampanii. W zakresie planowania wskazał na brak zdefiniowanych celów, ich małą czytelność oraz brak wyraźnego związku pomiędzy zdefiniowaną sytuacją wyjściową, badaniami a sformułowanymi celami. Na poziomie realizacji do najczęstszych błędów Kilen zaliczył brak realizacji określonych celów przez rozwiązania taktyczne oraz problemy z zachowaniem odpowiedniego poziomu precyzji. Podkreślił też rolę czytelnej i przejrzystej formy zgłoszenia.

Kilen podkreślił, że coraz więcej polskich propozycji jest zgłaszanych do konkursów światowych i często zdobywają uznanie międzynarodowych jury. Chociaż zauważył także, że zasięg i nakłady na PR w Polsce są nadal nieporównywalnie mniejsze od wydatków na ten cel np. w USA, dlatego konkurowanie polskich programów z zagranicznymi jest bardzo trudne.

W drugiej części spotkania Paweł Grabowski oraz Bogdan Biniszewski przedstawili ideę oraz historię konkursu Złotych Spinaczy, którego organizatorem jest ZFPR. Przytoczyli statystyki, zgodnie, z którymi w ciągu trzech lat trwania konkursu wzięło w nim udział 160 projektów, zgłoszonych zarówno przez agencje PR, jak i firmy oraz instytucje. Grabowski podał też warunki uczestnictwa w konkursie oraz kryteria oceny zgłoszonych projektów.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj