.

„Odpoczywaj w Polsce” – zachęca POT w nowej kampanii

dodano: 
15.06.2020
komentarzy: 
0

Polska Organizacja Turystyczna ruszyła z kampanią „Odpoczywaj w Polsce”, której celem jest zachęcenie Polaków do podróżowania po kraju i wsparcie rodzimej branży turystycznej.

Jak podaje POT, z badań zleconych przez organizację wynika, że Polacy po lockdownie spowodowanym pandemią tęsknią za podróżowaniem. Aż 87 proc. Polaków, którzy w najbliższych miesiącach planują urlop, ma zamiar spędzić go w kraju. Wśród najczęściej wybieranych kierunków znalazły się góry (34 proc.), morze (27 proc.) oraz miejscowości położone przy jeziorach (16 proc.).

Polska Organizacja Turystyczna stworzyła na potrzeby akcji specjalną stronę internetową odpoczywajwpolsce.pl, na której prezentowana jest oferta turystyczna kraju.

„Zależy nam na tym, żeby pokazać Polakom, ile wyjątkowych miejsc czeka na nich w kraju. To punkty startowe do odkrywania okolicy. Na stronie internetowej kampanii za pomocą interaktywnej mapy prezentujemy najlepsze polskie produkty turystyczne nagrodzone Certyfikatami POT, zdobywców tytułu »Polska Marka Turystyczna« oraz laureatów konkursu »EDEN – European Destination of Excellence« i »Na wsi najlepiej – 12 dobrych praktyk w turystyce wiejskiej«. Zachęcamy także do odwiedzania miejsc znajdujących się na liście światowego dziedzictwa UNESCO czy do poznawania bogactwa parków narodowych” – mówi Robert Andrzejczyk, prezes POT.

Kampania rozpoczęła się 6 czerwca 2020 roku i jest zaplanowana na osiem tygodni. W tym czasie prezentowana będzie oferta turystyczna wszystkich regionów kraju. Przez osiem kolejnych weekendów w cyklu „PnŚ na lato – Odpoczywaj w Polsce” promowane będą poszczególne województwa – w każdym odcinku inny region.

Jak czytamy, miejsca wybrane do promowania w telewizji zostały wskazane przez regionalne organizacje turystyczne.

Przygotowano również spoty zachęcające do odwiedzenia strony internetowej akcji, które będą emitowane w ogólnopolskich kanałach telewizyjnych (głównych i tematycznych kanałach TVP oraz Polsat i Polsat News). Kampania będzie również wsparta reklamami internetowymi.

Działania promujące akcję będą także prowadzone w pociągach PKP Intercity. „Dzięki współpracy PKP Intercity i Polskiej Organizacji Turystycznej odkrywanie uroku polskich regionów staje się jeszcze łatwiejsze. Już teraz naszymi pociągami można szybko, bezpiecznie i komfortowo dotrzeć do atrakcyjnych turystycznie lokalizacji – od największych miast, po niewielkie, ale wyjątkowe miasteczka” – komentuje Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity.

Kampania zorganizowana przez POT została opracowana we współpracy z regionalnymi i lokalnymi organizacjami turystycznymi. (mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin