czwartek, 7 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościOrganizacje branżowe: PAN dał zbyt mało czasu na realizację zadań przetargowych

Organizacje branżowe: PAN dał zbyt mało czasu na realizację zadań przetargowych

Polskie Stowarzyszenie Public Relations i Stowarzyszenie Agencji Public Relations stwierdziły, że przetarg Polskiej Akademii Nauk powinien być rozpisany ponownie, „w zgodzie z dobrymi praktykami”.

29 sierpnia 2023 roku zarządy PSPR i SAPR opublikowały oświadczenie dotyczące przetargu PAN. Z zaproszenia PAN do składania ofert wynikało, że termin realizacji zadań to jedynie trzy dni.

PSPR i SAPR zwracają uwagę na oczekiwania Zamawiających w pierwszym etapie przetargu, m.in. 3 próbki materiałów takich jak tekst informacyjny lub popularnonaukowy do mediów, konsultacje w zakresie działań kryzysowych ze zdefiniowanymi problemami i wykorzystanymi narzędziami w przedstawionej sytuacji kryzysowej oraz koncepcja obsługi medialnej konferencji prasowych.

Zdaniem autorów oświadczenia termin zaproponowany przez Polską Akademię Nauk jest zbyt krótki, by przygotować wysokiej jakości zgłoszenia. Co więcej, trzy dni to w opinii zarządów zbyt mało, by informacja o przetargu została rozpowszechniona i nie jest to wystarczający czas na zapoznanie się z propozycją i odpowiedzenie na nią.

„Dbając o dobre praktyki na rynku public relations, sprzeciwiamy się postępowaniom, które stoją w sprzeczności z podstawowymi zasadami dobrej współpracy i nie odpowiadają w pełni na zasadę równości dostępu do informacji publicznej” – czytamy w oświadczeniu.

Przedstawiciele organizacji branżowych zaznaczają również, że czas na opracowanie zadań koncepcyjnych powinien być adekwatny do oczekiwań. Sugerują wydłużenie terminu do minimum pięciu dni roboczych, siedmiu kalendarzowych.

PSPR i SAPR zarekomendowały Polskiej Akademii Nauk anulowanie postępowania i ponowne rozpisanie go. (zd)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj