Organizacje pozarządowe przekonują o mocy głosów w wyborach

dodano: 
08.10.2018
komentarzy: 
0

„Twój głos ma moc” – przekonuje polskich wyborców koalicja organizacji pozarządowych, która rozpoczęła kampanię mającą zachęcić Polki i Polaków do udziału w nadchodzących wyborach samorządowych. Odbędą się one 21 października i 4 listopada 2018 roku.

Dziesięć fundacji i instytucji przygotowało stronę internetową z materiałami informacyjnymi, wśród których znalazły się m.in. „Poradnik wyborcy”, opinie i analizy ekspertów oraz informator dla osób kandydujących. Organizatorzy kampanii „Twój głos ma moc” emitują także spoty w radiu, telewizji i kinach oraz umożliwiają zamówienie materiałów graficznych (ulotek, zakładek i przypinek). Jednocześnie prowadzą działania w mediach społecznościowych – na facebookowej stronie kampanii przeprowadzają ankiety i quizy, które mają pomóc w zrozumieniu, na jakie aspekty życia ludzi mają wpływ samorządy.

„Jeśli zdamy sobie sprawę z tego, jak wiele aspektów codziennego życia zależeć będzie od osób, które wybierzemy – będziemy głosować uważniej” – przekonuje Joanna Załuska z Fundacji im. Stefana Batorego. Zaraz potem wylicza: „To właśnie władze samorządowe odpowiadają za szkoły publiczne, zarządzają szpitalami i ośrodkami zdrowia, zaopatrują mieszkańców w wodę oraz ogrzewanie, decydują o transporcie publicznym, organizują życie kulturalne przez miejskie ośrodki kultury, teatry, muzea i biblioteki, a poprzez tzw. uchwały antysmogowe i dofinansowanie inwestycji w termomodernizacje – chronią środowisko”.

Kampania ma charakter społeczny i apolityczny. Przygotowała ją koalicja organizacji pozarządowych, wśród których znalazły się: Fundacja im. Stefana Batorego (koordynująca prace), Fundacja Aktywności Lokalnej FAL, Fundacja Projekt:Polska, Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Ogólnopolska Federacja Organizacji Pozarządowych OFOP, Ogólnopolska Sieć Organizacji Pozarządowych SPLOT, Stowarzyszenie Centrum Aktywności Lokalnej CAL, Stowarzyszenie Homo Faber oraz Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Jak zastrzega koalicja, jej działania nie mają na celu prowadzenia agitacji na rzecz partii politycznych, komitetów wyborczych ani kandydatów. Sama Fundacja im. Stefana Batorego, która koordynuje działania w ramach „Twój głos ma moc”, prowadzi kampanie profrekwencyjne od 2007 roku.

Strategię kampanii opracował Grzegorz Markowski z CPC Brand Consultants. Za koncepcję i realizację odpowiada agencja Directors. (mp)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin