.

 

„Oto cena wolności”. Polska fundacja zachęca do pomocy uchodźcom z Białorusi

dodano: 
16.11.2020
komentarzy: 
0

W listopadzie 2020 roku wystartowała nowa kampania społeczna „Oto cena wolności” dotycząca pomocy uchodźcom z Białorusi. Organizator akcji, HUMANOSH Fundacja im. Sławy i Izka Wołosiańskich, chce zapewnić cudzoziemcom godne życie w Polsce. Za przygotowanie kampanii odpowiada agencja Communication Unlimited.

Jak wskazuje fundacja, obecna sytuacja na Białorusi powoduje, że w Polsce pojawia się coraz więcej uchodźców politycznych potrzebujących wsparcia. W ramach swoich działań HUMANOSH oferuje Białorusinom „Pakiet na start”, czyli m.in. doraźną pomoc w zorganizowaniu noclegu, załatwieniu formalności związanych z pobytem i poszukiwaniu miejsca do życia oraz wsparcie dla tych, którzy doświadczyli dyskryminacji, traumy, przemocy lub mowy nienawiści. Obecnie Fundacja pomaga ponad 100 potrzebującym uchodźcom z Białorusi.

Teraz, w ramach akcji „Oto cena wolności”, organizator chce zachęcić innych do pomagania i wsparcia swoich działań. Kampania skupia się na zdjęciach przedstawiających pobite plecy kobiety, mężczyzny, nastolatka lub osoby starszej. „Widać na nich ślady po uderzeniach pałą i kopniakami” – wyjaśnia fundacja. Za realistyczne odwzorowanie ran na ciałach odpowiada Krzysztof Radzikowski z PlupArt, od lat zajmujący się retuszem zdjęć reklamowych i artystycznych. Zdjęcia pojawią się na warszawskich billboardach oraz w prasie – dzienniku Rzeczpospolita i tygodniku „Polityka”.

„Komunikacja, którą przygotowaliśmy, jest dość drastyczna, ale chcieliśmy, aby kampania mocno działała na wyobraźnię, poruszała, zmuszała do przemyśleń, i co najważniejsze skłaniała do pomagania” – mówi Rafał Grzeszkowski, dyrektor kreatywny Communication Unlimited.

Fundacja przekazuje, że potrzebuje wsparcia finansowego na opłacenie noclegów dla uchodźców – czytamy, że choć tanie mieszkania są dostępne, to trzeba opłacać ich czynsz zanim podopieczni znajdą pracę i będą mogli robić to samodzielnie. Organizator wskazuje też, że mieszkania są słabo urządzone i brakuje w nich przede wszystkim akcesoriów kuchennych. Dodatkowo Fundacja poszukuje obecnie psychologów mówiących w języku rosyjskim i nauczycieli języka polskiego.

Działania w ramach akcji prowadzone będą do końca listopada 2020 roku. (ak)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin