.

 

Otodom ma nową identyfikację wizualną

dodano: 
06.09.2021
komentarzy: 
0

Na początku września 2021 roku Otodom – internetowy serwis z ogłoszeniami o nieruchomościach – wprowadził nową identyfikację wizualną. Marka zaczęła także nową kampanię, w której narratorami są domy opowiadające historię spotkania z właścicielami.

Jak wyjaśnia Otodom, marka obchodzi właśnie 15-lecie, w związku z tym zdecydowała się na rebranding. Jak mówi Anna Adrian, Marketing Manager Otodom, „w internecie to kawał czasu, wiele się zmieniło”. Serwis, który początkowo miał łączyć kupujących i sprzedających nieruchomości, dzisiaj prowadzi szersze działania: chce „inspirować, doradzać i pomagać poruszać się w niełatwym świecie nieruchomości” – mówi przedstawicielka marki. „Dzielimy się wiedzą i danymi, by poszukujący nowego domu mogli podjąć świadome decyzje. Słuchamy naszych klientów i wprowadzamy kolejne narzędzia, które ułatwiają transakcje użytkownikom indywidualnym, agentom i deweloperom. A jednocześnie dbamy o emocje” – wyjaśnia dalej. Zmiany te mają podkreślać odświeżona identyfikacja wizualna i nowa platforma komunikacji.

Poprzednie logo Otodom

Jak czytamy w komunikacie prasowym, „nowy system identyfikacji wizualnej został oparty na ewolucji i ulepszeniu dotychczasowych identyfikatorów marki, ale przeszedł także rewolucję, która uzupełniła je o nowe elementy”. „Dzięki dynamicznemu brandingowi marka Otodom zyskała nie tylko bardziej profesjonalny charakter, ale także czytelny i nowoczesny wymiar” – wyjaśniają twórcy logo. Za przygotowanie nowego systemu identyfikacji wizualnej marki odpowiadał Kuba ‘Enzo’ Rutkowski z zespołem Kommunikat studio. Jak wyjaśnia projektant, zmieniona identyfikacja miała nie tylko uporządkować język wizualny marki, lecz pokazać zmiany, jakie nastąpiły w jej strategii i komunikacji. „Szukaliśmy również niekonwencjonalnego sposobu na zinterpretowanie tematu nieruchomości” – dodaje Rutkowski. Jak mówi, w związku z tym „metafory zawarte w samym logotypie” są oparte na prostych kształtach geometrycznych. „Plany budowy, czy sama architektura opierają się głównie na kształcie kwadratu i prostokąta. Dlatego uprościliśmy ikony daszków, domków do jeszcze bardziej elementarnej symboliki domu jaką stał się kwadrat. Markę Otodom przedstawiliśmy jako kształt idealny, czyli koło, które jest zawarte w samej nazwie poprzez litery O. Połączenie tych dwóch figur stworzyło symbol, który zastąpił literę »O« w wyrazie »dom«, aby wzmocnić jeszcze bardziej jego znaczenie” – wyjaśnia dalej projektant.

Nowa identyfikacja została wprowadzona już we wszystkich kanałach marki Otodom.

Wraz z rebrandingiem rozpoczęła się nowa kampania reklamowa, w ramach której powstała seria trzech spotów. W każdym z nich dom jest narratorem i opowiada historię poznania z mieszkańcami.

(mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin